Fandom

Azjel

125stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Stub-icon.png Ta strona to zalążek artykułu Jeśli możesz, rozbuduj go.

Azjel to anioł pełniący funkcję Abaddona, anioła zniszczenia. Po raz pierwszy pojawia się w trzecim tomie heksalogii, Zwycięzca bierze wszystko, aby zabić Nathaniela.

Przy pierwszym spotkaniu Dora opisuje go jako groźnego i mówi, że nie miał w sobie nic z nieśmiałego i delikatnego Joshui. Był równie wysoki, ale bardziej umięśniony, silniejszy. Najbardziej wyróżniały go oczy. Zimne, pociemniałe agresją i cynizmem oczy mordercy. (...) czarne, niemal granatowe włosy miał wystrzyżone tak, że dłuższe na czubku tworzyły irokeza, a boki pokryte były krótką szczecinką. Kilka dłuższych kosmyków opadało mu na czoło i lewe oko, ale nie było w tym nic z chłopięcego rozczochrania. [Zwycięzca bierze wszystko, str. 159-161]

Aby stać się Abaddonem, musiał zabić swego poprzednika. Wcześniejszym Abbadonem był ojciec Azjela, który oszalał - za bardzo podobało mu się to, co robił, aby ograniczać się do woli Boga. Pierwotnie to jego starszy brat, Kain, miał przejąc funkcję po ojcu, ale nie przetrwał surowego wychowania, które zaserwowali mu aniołowie potęgi i zaczął przejawiać oznaki szaleństwa. Azjel był wychowywany w bestialski sposób, już od dzieciństwa uczony tylko nienawiści i okrucieństwa.

Wzmianki

Zwycięzca bierze wszystko - Abbadon zjawił się, aby zabić Nathaniela. Wiedźma w obronie swego pisklęcia poraziła go magią, jak się okazało, magią miłości, która zareagowała na pustkę w sercu anioła. Dora rozbroiła anioła, nie zgodziła się go zabić i pokazała mu wspomnienie jego matki. Zyskała sympatię Abaddona i zaczęła zwracać się do niego po imieniu.

Abaddon Azjel pojawia się także podczas pojedynku Raphaela i Dory, ku zaskoczeniu wszystkich zebranych, udzielając jej pomocy. Anioł rzucił jej swój miecz, co wywołało szok u widzów, którzy wiedzieli o klątwie, jaką jest obdarzony. Azjel wysunął także wniosek o wotum nieufności wobec Rafaela i przekazanie władzy nad aniołami potęgi Michałowi. Gdy Dora z pomocą Mirona i Joshui wyszła ze zgromadzenia, anioł Zniszczenia ją pocałował.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki