FANDOM

Berserk (nor. ber-serkr) - rodzaj nordyckich wojowników wspomaganych magią, wspominany najczęściej w sagach islandzkich. Od ich nazewnictwa i zachowania w walce pochodzi angielskie słowo oznaczające niepohamowany szał - berserker.

Historia

Historyczne zapiski na temat berserków mówią, że należeli oni do kultu czczącego bestie. W szczególności trzy: niedźwiedzia - symbol siły, wilka - święte zwierze Odyna, i dzika - święte zwierze Freyra.

Thornverse

W świecie Anety Jadowskiej, berserk to rodzaj magicznego skrywający w sobie bestię.

Znani berserkowie

  • Ernst Szalony - osobisty champion Odyna. Dał się on niemal całkowicie przejąć swojej bestii i ma w sobie już niewiele człowieka. Jego Berserk nazywa się Bodil.
  • Nikita - córka Ernsta. Początkowo niechętnie nastawiona do swojej bestii (nazwanej ironicznie "Panem B."), usiłowała trzymać go pod kontrolą za pomocą specjalnego wszczepu oraz komory izolacyjnej pokrytej ochronną magią. Po wydarzeniach w Dzielnicy Cudów i Norwegii, Nikita jest w stabilnej relacji z Panem B. Po wydarzeniach w Diabelski Młyn, Berserk Nikity zyskuje imię Brynjar.

Ciekawostki

  • Król Harald I Pięknowłosy posiadał osobistą gwardię złożoną wyłączenie z berserków.
  • Berserk to wojownik utożsamiany tylko z niedźwiedziem. Innym rodzajem są Ulfhedinn - wojownik-wilk, lub Svinflyking - wojownik-dzik.
  • Słowo berserkr wzięło się od staro nordyckiego bjǫrn ("niedźwiedź) i serkr ("koszula, futro, okrycie") i w dosłownym tłumaczeniu oznacza "wojownika ubranego w niedźwiedzie futro". W późniejszym czasie dopiero, beserkir (liczba mnoga) stali się synonimem wojowników o nadprzyrodzonej sile i wpadających w bitewny szał.