FANDOM

Drugi tom heksalogii o Dorze Wilk.

Muzycznym motywem przewodnim tomu jest utwór "Highway to Hell" zespołu AC/DC

Opis wydawniczy

Jak wiele może się wydarzyć w ciągu roku?

 Dora Wilk jak magnes przyciąga kłopoty, wariatów i męskie spojrzenia. Łamie regulaminy, szuka przyjaźni w dziwnych miejscach, a od losu dostaje przeciwników wyłącznie potężnego kalibru.

 Policjantka to nie zawód, ale stan umysłu... a że po drugiej stronie Bramy rzadko można złoczyńcę zakuć w kajdanki i odprowadzić do aresztu... Dora robi co musi, by Toruń, Thorn czy Trójmiasto i Trójprzymierze pozostały dobrymi miejscami do życia.

 Drżyjcie Bogowie, wampiry, wilki, Archaniołowie i pospolici wariaci – Dora Wilk kopie tyłki z wdziękiem baleriny, nie przyjmuje usprawiedliwień o złym dzieciństwie i nie przebiera w środkach by zaprowadzić porządek.

Streszczenie

Dora Wilk wyrzuciła swego kochanka Gwidona, gdy dowiedziała się, że się w niej zakochał. Miron pożegnał swą, niezwykle podobną do Dory, koleżankę - wiedźmę Annę, a Joshua zachorował.

Dora próbowała pomóc aniołowi, wysyłając Mirona po Jemiołę, ale ze względu na różnicę w systemach uzdrowicielka nie była w stanie pomóc. Dora przywołała anioła do przytomności powołując się na ich więź. Joshua wymógł na wiedźmie, że nie pozwoli "im" go zabrać. Chwilę później przybył Gabriel. Po ostrej wymianie zdań z Dorą zgodził się nie zabierać wnuka i przysłać mu leki od Rafaela. Gabriel przysłał je przez anielicę Łucję.

Gdy Joshua poczuł się lepiej Miron wybrał się do Pierwiosnka i dowiedział się, że Dora została zaproszona do Trumny na Bal Wampirów, poza tym był wypytywany o Joachima i Wawrzyńca, którzy prawdopodobnie zaginęli. Dora postanowiła skonsultować się z Romanem, który zdradził jej, że do Trójprzymierza przybyło Konklawe.

W Szatańskim Pierwiosnku pojawiła się piękna kobieta, Izabela, z zadaniem dla Dory, ale wiedźma wyczuła, że coś jest nie tak i wykręciła się ze zlecenia. Dostała akurat wezwanie przed Radę Starszyzny Thornu. Katarzyna poinformowała Dorę, że Witkacy żąda jej jako mentorki. Podczas spotkania na skórze przedramienia Dory pojawia się runa ansuz.

Gdy Dora wróciła do Pierwiosnka poprosiła Drakę, aby zobaczył, czy ktoś ją śledzi - okazało się, że na ulicy była Izabela, ale uciekła gdy ujrzała cyklopa. W międzyczasie Leon zadzwonił po Teresę, która przyjechała następnej nocy. Powiedziała Dorze, że Joachim i Wawrzyniec pojechali do nich i zniknęli. Wtedy własnie wiedźma odkryła, że jej sny nie są wspomnieniem walki z Vladem, ale przesłaniem od Joachima i zobaczyła, że wampiry znajdowały się u Gajusza w piwnicy. Przy okazji Dora spytała Teresę, czy może przyjechać z Mironem i Joshuą, a Teresa odpowiedziała jej, że jeśli są razem "w każdym sensie" to tak.

Tamtej nocy Dora we śnie spotkała tajemniczą i groźną boginię, która grała w szachy z mrocznym olbrzymem. Bogini zmieniła się w wronę i zabrała Dorę na pobojowisko, na którym były ciała jej bliskich z Trójprzymierza. Nazwała wiedźmę Cahan Riamon i powiedziała, że znała jej babkę, a także, że jeśli nic nie zrobi to zginą wszyscy, w tym także Sierra Laisrean i Bairre Eoin.

Dora naradziła się z Mironem i Joshuą na temat przebrań a następnie udała się do najpilniej strzeżonego sekretu wiedźm z Thornu - Laurenta, który zapewnił im praktyczne i idealnie dopasowane ciuchy. Noc przed wyjazdem Dora spała wtulona w swojego diabła i anioła, a o poranku zaczęła flirtować z Mironem. Chwilę później Joshua zadał trudne pytanie, a za Dorę odpowiedział jej ansuz. Atmosfera zrobiła się ciężka.

Po Dorę, Mirona i Joshuę przyjechał renfield Gajusza. W Trójprzymierzu przywitała ich Teresa, ale jej mistrz wątpił w to, czy Dora może przebywać na balu z Mironem i Joshuą. Cała trójka, wyczuwając niechęć Gajusza udała się na parkiet dać mały pokaz. Kiedy Dora zauważyła, że ktoś "pomaga" ich energii wypuściła ją w wampirzy tłum prowokując orgię. Wiedźma, anioł i diabeł wynieśli się na zewnątrz, skąd zawołała ich Teresa, by udali się przed oblicze Konklawe.

W ciemnym pokoju Dora spotkała Gajusza i Albina - stwórcę Victora. Wiedźma uświadomiła Albina, że ten nie tylko nie powinien szukać zemsty za śmierć jednego ze swych wampirów, ale dzięki niej uniknął problemów. Gdy to już było zakończone Dora zapytała Gajusza o Joachima i Wawrzyńca. Okazało się, iż Konklawe zebrało się przede wszystkim, aby sądzić Dorę za to, że odebrała Gajuszowi jego wampiry. Eleonora, szefowa Konklawe, była przekonana, że Dora jest wiedźmą z przepowiedni, która może im przynieść ocalenie lub zgubę. Dora opowiedziała im o swoim śnie.

Gdy Konklawe zgodziło się uznać Dorę jako wampirzą mistrzynię Joachima i Wawrzyńca, wiedźma udała się do wilków z Gdyni aby zatrzymać przepowiednię. Wampiry powiedziały jej, że kilka wilków zostało zabitych i osuszonych, ale nie zrobił tego żaden wampir. Poinformowano ją także, że w stadzie doszło do puczu i ma ono nowego Alfę.

Gdy Dora dotarła do Czarnego Płomienia okazało się, że nowy Alfa - Olaf - nie był jej przychylny. Wezwał ją imieniem Faoiliarna, ktore przebudziło w niej ducha jej przodkini - Królowej Wilków. Pragnęła krwi, ale, powstrzymana przez Dorę, opanowała wilki z Gdyni mocą Alfy i bez zabijania. Gdy wiedźma uświadomiła Olafa, że powstrzymała babkę przed zabijaniem, Alfa zyskał dla niej nieco szacunku i pozwolił jej zobaczyć ciała wilków upozorowanych na ofiary wampirów.

Następnie Dora udała się do Gorzkich Godów, chociaż bała się osądu. Juliana przyjęła ją z otwartymi ramionami. Wiedźma trawiona była poczuciem winy, ale zdenerwowała się tym, że Juliana zataiła przed nią wilczą przeszłość. Gdy Dora opowiedziała swoje sny półelfka zidentyfikowała groźną boginię jako Badb Catha, jedną z Morrigan. Konwersację przerwało przybycie Aidana, który przyniósł tragiczną wieść - wróż Witalis i cała jego rodzina została zabita przez wilki. Dora wysłała Mirona i Joshuę z informacjami do wampirów i wilków, zaś sama przekonała nadnaturalnych, iż wina wilków była upozorowana. Wszyscy byli zgodni, że spotkanie trzech grup musiało się odbyć następnej nocy.

Dora, Miron i Joshua spali u Juliany, wiedźma śniła znów o Badb. Rano zadzwonił Leon, by opowiedzieć Dorze o włamaniu do jej domu i o tym, że ktoś zostawił pułapkę w pokoju Joshui.Wiedźma , anioł i diabeł poszli na plażę podładować się północnym wiatrem, a następnie udali się do biblioteki i skonsultowali z Kosmą, bibliotekarzem, bratem Nikity, byłej dziewczyny Dory. Kosma domyślił się, iż szachowym rywalem Badb jest Loki, Bóg Oszust.

Dora i jej towarzysze udali się do Trumny na spotkanie, na którym zjawili się: Olaf, Roch (jego Geri), Rocky, Juliana, Aidan i Darń, Eleonora, Emeryk (jej seneszal), Gajusz i Teresa (jego seneszal), oraz Joachim i Wawrzyniec. Kiedy Dora wyjaśniła wszystkim trudność sytuacji, a Olaf wspomniał o jej boskim pochodzeniu Gajuszowi puściły nerwy. Dora ukruszyła mu końcówkę kła. Ostatecznie wiedźma wymogła na zebranych rozejm, po czym, po ustaleniu zasad ze swoimi wampirami, udała się do Thornu.

Wiedźma nie dostała czasu na odpoczynek, gdyż napadła ją jej przyjaciółka, nekromantka Katia, która leczyła złamane rozstaniem serce serią kosmetycznych zabiegów. Po dniu pełnym kobiecych tortur Dora udała się na spotkanie z Witkacym do Szatańskiego Pierwiosnka. Szaman z ulgą powitał wiedźmę i powiedział jej, że Faoiliarna nie daje mu spać zadając przekazania informacji. Po rozmowie Dora napuszcza Katię na Witkaca.

Następnego wieczoru Dora dostała SMS od Witkaca, by spotkać się w barze Pod Aniołem w Toruniu. Okazało się, że to Izabela, która dotknęła Dory i uciekła. Gdy wiedźma, napastowana przez wszystkich, którzy ją dotknęli, wróciła do domu spotkała tam Joshuę. Anioł zaczął ją tulić i całować, ale przez strach w jego oczach Dora zorientowała się, że byli pod wpływem magii. W samą porę zjawił się Miron, który zamknął anioła w jego pokoju, a wiedźmę na jej życzenie przykuł do łóżka.

Gdy Dora opisała Mironowi Izabelę ten zidentyfikował ją jako wszetecznicę Jezebel, byłą kapłankę Baala, później demonicę, którą objęła amnestia niebieskich. Miron wykorzystał całą samokontrolę, jaką posiadał, by znaleźć i zneutralizować urok, który znajdował się pod skórą Dory. Gdy, po usunięciu uroku, wiedźma i diabeł zaczęli się pieścić w drzwiach stanął archanioł Gabriel.

Gabe poczuł, że Joshua stracił przytomność, więc przybył mu na ratunek. Gdy dowiedział się o Jezebel powiedział wiedźmie, że jest ona kochanką Rafaela. To jednak nie było wszystko. Miron opowiedział, jak był świadkiem usuwania uroku z ciała swego ojca Ariego. Prze ten urok Sara, synowa Gabriela, zdradziła swego męża Aarona z Ariem. Gabriel domyślał się, iż Rafael zabił Sarę, swą córkę, na oczach Joshui.

Dora zostawiła Gabriela na straży Joshui i wraz z Mironem udała się do piekła, czytając po drodze informacje podesłane przez Kosmę. Diabeł poprowadził ją przez bramę piekielną, strzeżoną przez smoka Bestara. Poszli do Lucyfera. Luc powiedział im, że Hel, córka Lokiego zadaje się z podopiecznym Samaela, który zajmuje się szóstym kręgiem piekieł.

Gdy Dora i Miron dotarli do szóstego kręgu powitał ich Samael, który wspominał poprzednią wizytę Dory i chciał ją zatrzymać. Wiedźma nie pamiętała momentu, w którym trafiła do piekła po swym samobójstwie piętnaście lat wcześniej, gdy, wedle słów demona, jakiś duch wyciągnął ją z powrotem na ziemię. W końcu wiedźmie udało się przekonać Samaela, by powiedział im gdzie mógł kryć się Loki. Samael wysłał ich na Krwawe Pole.

Miron opowiedział Dorze, że Krwawe Pole przesiąknięte jest krwią diabłów i aniołów, które tam walczyły. Wiedźma zobaczyła Lokiego, więc usypała ochronny krąg z soli i przyzwała Badb. Bogini ruszyła zmierzyć się z Lokim pod postacią Wrony, zaś Bóg Oszust zmienił się w orła. Dora przestraszyła się, że Wrona nie da rady Orłu, więc wezwała swą babkę Faoiliarnę, by zadziałała na walczących swą mocą i zmieniła ich w wilki. W końcu Loki był ojcem Fenrira. W tej postaci walka była już bardziej wyrównana i Badb wygrała. Dora z Mironem wrócili do Lucyfera, a wiedźma poprosiła go, by skontaktował ją z Baalem.

Po powrocie do domu Joshua zadawał Dorze trudne pytania, lecz uratował ją Kaspian, wzywający ją na spotkanie starszyzny Thornu i delegacji z Trójprzymierza. Miron i Joshua towarzyszyli. Gardiasz zadawał Dorze trudne pytania i pobyt w piekle, Bruno zestresował się faktem, że Dora może chcieć odebrać mu jego stado, zaś Roman uznaje wiedźmę za głowę małej rodziny. Delegacja Trójprzymierza przybyła by poprosić Dorę, by była ich rozjemcą. Po namowach Dora zgodziła się. Wiedźma poprosiła Katarzynę, by ta wysłała oficjalne pismo do Niebieskich, że jest prześladowana przez Jezebel.

Gdy Dora wróciła do domu przyszedł do niej bardzo wzburzony Leon, przerażony myślą, że Baal zainteresował się jego przybraną córką. Gdy Dora wyjaśniła mu cel spotkania czart dał jej pieczęć wiążącą demony. W Szatańskim Pierwiosnku Dora zaproponowała Baalowi coś, czemu nie mógł odmówić - zemstę. W zamian za to Baal opowiedział jej o motywacji Jezebel - Aaron jej odmówił, mimo tego, że Sara go zdradziła z Arim. Powiedział także, że Sara była z Arim w ciąży. Po spotkaniu Baal przysłał Dorze nóż ofiarny swojego kultu.

Gdy Dora, Miron i Joshua ruszyli do domu zastali tam Jezebel. Dora sprowokowała Jezebel do ataku, a ta rzuciła się na Joshuę z mieczem anielskim. Miron zasłonił go własnym ciałem i został śmiertelnie raniony. Dora użyła magii miłości aby przedrzeć się przez osłony Jezebel, związała jej demona pieczęcią, a następnie złożyła ją w ofierze Baalowi za pomocą podarowanego sztyletu. Było to za późno dla Mirona, który umierał. Michał, Gabriel i Lucyfer przybyli po niego, ale Dora zasłoniła go własnym ciałem i nawoływała do Bogini, wtłaczała w niego swoją magię a następnie, w ostatnim odruchu, pomodliła się do Pana. Przeszył ją ból i wszystko wypełniło się światłem.

Michał, Gabriel i Lucyfer objawili się w pełni majestatu. Dora zobaczyła, że Miron żyje, i że obaj z Joshuą mają wielkie skrzydła. Tatuaż Dory - mała sówka na plecach - także zmienił się w swego rodzaju skrzydła. Wiedźma, anioł i diabeł ujrzeli także triquetry na swych nadgarstkach. Joshua wściekł się na Dorę i Mirona za to, że diabeł zasłonił go przed ciosem, a wiedźma gotowa była zginąć byle z nim być.

Gabe, Michał i Luc poinformowali ich, że skrzydła i tatuaże to oznaka tego, że zawiązali Triumwirat. Aniołowie wiedzieli o tym, gdyż sami byli triumwiratem przed upadkiem Lucyfera. Wraz z wiedźmą anioły i diabły ustaliły, iż najlepiej będzie nie afiszować się z tym zjawiskiem, więc zdecydowali, że Dora, Miron oraz Joshua ukryją się do czasu, gdy triumwirat okrzepnie.

Wprowadzone wątki

  • Dora staje się mistrzynią Joachima i Wawrzyńca
  • Ujawnia się Faoiliarna - Królowa Wilków i przodkini Dory po mieczu
  • Olaf uznaje zwierzchnictwo Dory
  • Dora dowiaduje się, że Rafael działa by zniszczyć Joshuę
  • Dora dowiaduje się że Miron i Joshua mają wspólnego brata
  • Dora była w szóstym kręgu piekieł po swoim samobójstwie w wieku piętnastu lat i wyciągnął ją stamtąd bardzo zdeterminowany duch
  • Dora, Miron i Joshua zawiązali Triumwirat

Więcej z Fandomu

Losowa wiki