FANDOM

Czy mama nie mówiła, byś nie bawił się umarłymi? to opowiadanie osadzone w Thornverse, które opisuje pracę nekromantki Katii, osadzone kilka tygodni po wydarzeniach ze Złodzieja Dusz.

Po raz pierwszy pojawiło się na oficjalnej stronie Anety w dziale Czytelnia w 2012 roku.

W 2015 ukazało się w druku jako część tomu opowiadań Ropuszki.

Streszczenie

Katia została zaatakowana przez zombiaka pluja, który próbował zabić jej klientkę, śmiertelniczkę, panią Marzenę. Nekromantka poradziła sobie z nim z pomocą mosiężnego pręcika i sprawdzonych sposobów na zombie. Domyśliła się, że eks jej klientki musiał wynająć kogoś, kto był w stanie wzywa tego typu nieumarłych.

Wydedukowała, że sprawcą jest nekromanta Barabasz, który rezydował na cmentarzu przy Żwirki i Wigury w Truniu. Potrzebowała jeszcze tylko zadbać, by z punktu widzenia przepisów wszystko było w porządku, zadzwoniła więc do Dory, która, jako Namiestniczka Thornu, miała możliwość załatwienia tego przez drogę urzędową.

Katia postanowiła wyzwać nekromantę na pojedynek, aby zmniejszyć ewentualne straty, a zatem, w asyście wiedźmy, udała się na jego cmentarz, gdzie najpierw pokonała ghula, a potem wyzwała Barabasza na pojedynek Pieśni Śmierci. Lata lekcji śpiewu i moc Katii sprawiły, że wyszła z tego pojedynku zwycięsko, co sprawiło, że ten cmentarz uznał ją za swoją. I nawet nie uszkodziła paznokci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki