Fandom

Czy mama nie mówiła, byś nie bawił się umarłymi?

125stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Czy mama nie mówiła, byś nie bawił się umarłymi? to opowiadanie osadzone w Thornverse, które opisuje pracę nekromantki Katii, osadzone kilka tygodni po wydarzeniach ze Złodzieja Dusz.

Po raz pierwszy pojawiło się na oficjalnej stronie Anety w dziale Czytelnia w 2012 roku.

W 2015 ukazało się w druku jako część tomu opowiadań Ropuszki.

Streszczenie

Katia została zaatakowana przez zombiaka pluja, który próbował zabić jej klientkę, śmiertelniczkę, panią Marzenę. Nekromantka poradziła sobie z nim z pomocą mosiężnego pręcika i sprawdzonych sposobów na zombie. Domyśliła się, że eks jej klientki musiał wynająć kogoś, kto był w stanie wzywa tego typu nieumarłych.

Wydedukowała, że sprawcą jest nekromanta Barabasz, który rezydował na cmentarzu przy Żwirki i Wigury w Truniu. Potrzebowała jeszcze tylko zadbać, by z punktu widzenia przepisów wszystko było w porządku, zadzwoniła więc do Dory, która, jako Namiestniczka Thornu, miała możliwość załatwienia tego przez drogę urzędową.

Katia postanowiła wyzwać nekromantę na pojedynek, aby zmniejszyć ewentualne straty, a zatem, w asyście wiedźmy, udała się na jego cmentarz, gdzie najpierw pokonała ghula, a potem wyzwała Barabasza na pojedynek Pieśni Śmierci. Lata lekcji śpiewu i moc Katii sprawiły, że wyszła z tego pojedynku zwycięsko, co sprawiło, że ten cmentarz uznał ją za swoją. I nawet nie uszkodziła paznokci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki