Fandom

Dora Wilk

125stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Teodora "Dora" Wilk to wiedźma, policjantka, detektyw i główna bohaterka heksalogii o Dorze Wilk.

Spadkobierczyni dwóch linii magicznych: magii płodności (po kądzieli) i magii północy (po mieczu). Jej magiczne imię to Jada.

Ma długie, rude włosy, jasną skórę upstrzoną piegami i szare oczy. Jest wysoka (180cm), o pełnej figurze kapłanek płodności.

Historia

Urodziła się w niemagicznej rodzinie, ani jej matka ani ojciec, ani rodzeństwo (2 siostry i brat) nie zdradzają ani śladu talentu magicznego. Dora dorastała w niewielkiej miejscowości i cierpiała przez swoją inność, a przez życie na prowincji nie pojawiła się na radarze nadnaturalnych aż do momentu, kiedy przeprowadziła się do Torunia.

Losy w książkach

Złodziej Dusz

W Złodzieju Dusz Dora Wilk rozwiązuje sprawę śmierci Pauliny Kozanek, mimo próbującego robić jej problemy Żamłody, ściga także porywacza swej przyjaciółki, nekromantki Katii i, jak się okazuje, kilku innych nadnaturalnych. Pomagają jej w tym wszystkim diabeł Miron, z którą łączy wiedźmę przyjaźń i intensywna chemia, oraz anioł Joshua. W trakcie dochodzenia w sprawie magicznych Dora udaje się do Trójprzymierza, gdzie w krótkim czasie przekonuje do współpracy Gajusza, głowę gniazda wampirów, Alfę wilków w Gdyni oraz magicznych z Sopotu. Chochliczka Luiza, która umknęła porywaczowi podaje Dorze jego numery rejestracyjne, a tej samej nocy wizyta dreamsnatchera prawie uśmierca wiedźme. Jedyne, co ją ratuje to spędzenie nocy w objęciach diabła i anioła, co kończy się wizytą archanioła Gabriela następnego dnia. Dora udaje się do kryjówki porywacza - Vlada - i dowiaduje się, że wampir Victor nie był ofiarą, ale wspólnikiem złego maga. W ostatecznej konfrontacji Dora wykorzystuje swą magię, ale przede wszystkim bystry umysł, by poprosić o pomoc Anioła Stróża, którą to pozycję dostaje Joshua. W ostatecznej rozgrywce energie wchłonięte przez pokonanego maga przepływają w Dorę, która oddaje je porwanym ofiarom, ale te z nich, które zginęły nie mogą jej przyjąć, a zatem wiedźma zostaje zasilona magią i mocami czterech istot nadnaturalnych. Jej śmiertelne ciało ginie i wiedźma postanawia pozostawić niemagiczny Toruń i pracę w policji na rzecz założenia agencji detektywistycznej w Thornie. Gdy Dora podejmuje tę decyzję runa hagal, która pojawiła się na jej mostku kilka miesięcy wcześniej - znika.

Bogowie muszą być szaleni

Gdy Joshua przechodzi gorączkę przemiany Dora dostaje zaproszenie na bal wampirów w Trumnie, które jest zawoalowanym wezwaniem przed oblicze Konklawe. Wszystko to dlatego, że wśród ofiar Vlada były dwa wampiry - Joachim i Wawrzyniec - którym Dora zwróciła życie, zrywając tym samym ich więzy z głową gniazda - Gajuszem. Dora ma koszmary, w których nawiedza ją bogini Badb Catha, wieszcząca wojnę w Trójprzymierzu. Dora ma jej zapobiec, a pomóc jej w tym ma runa ansuz, która pojawiła się na jej przedramieniu i nie pozwala jej kłamać. W Trójprzymierzu Dora nie tylko zjednuje sobie Konklawe, ale też przyjmuje zobowiązania związane ze swoimi wampirami. Gdy udaje się do Gdyni, Olaf - nowy Alfa, który przejął stado w drodze puczu przywołuje jej babkę Faoiliarnę. Dora musi zmierzyć się z przeszłością i krwiożerczą babką. Udaje jej się opanować żądze krwi pradawnej Królowej Wilków, a także doprowadzić do dyplomatycznego spotkania wszystkich nadnaturalnych Trójprzymierza. W międzyczasie dostaje się na celownik Jezebel, która pragnie zniszczyć Joshuę. Dora dociera do piekła i sprytnym fortelem zmusza Lokiego - przeciwnika Badb - do przyjęcia postaci wilka, przez co bogini udaje się wygrać walkę. Dora wraca do Thornu gdzie spotyka się z Baalem, Karmazynowym Księciem, od którego wydobywa sposób na zabicie Jezebel. Ostateczna konfrontacja z wszetecznicą kończy się śmiertelnym ciosem dla Mirona, który jednak zostaje wyrwany ze szponów śmierci gdy Dora, Miron i Joshua zawiązują pierwszy w historii międzysystemowy Triumwirat.

Zwycięzca bierze wszystko

Dora, Joshua i Miron wyjeżdżają do wiejskiego domku, który wiedźma ma po babci, aby poczekać, aż okrzepnie ich Triumwirat. Niestety, świat ie chce czekać. Dora ma problemy z własną mocą i odzywającymi się wampirzymi, z Mironem, który ma wybuchy zazdrości, z przyprowadzonym przez Gabe'a i Luca nowym pisklakiem - Nathanielem oraz z anielskim Trybunałem nad głową. Pomimo przeciwności wiedźmie udaje się przekabacić aktualnego Abaddona - Azjela, powstrzymać najemniczkę Nikitę i wraz z pomocą nephilima Nisima uratować dzieciaki z placówki Rafaela. Uprzedzona przez Gabriela ćwiczy walkę mieczem - najpierw z Mironem, a potem w Otchłani - z demonem Asem. Po zimowym przesileniu, gdy jej mocy ustala się ma sny, w których Bogini prosi ją o utrzymanie równowagi, a potem widzi przepowiednie o buncie w piekle (o którym ostrzego Luca) i zabójstwie Baala (o którym ostrzega Karmazynowego Księcia). Po wszystkich tych wydarzeniach musiała jeszcze stanąć przed anielskim Trybunałem, poddać się Sądowi Ostatecznemu a następnie stanąć do pojedynku z Rafaelem, który prawie ją uśmiercił. Dora nie zabiła archanioła, gdyż był związany z Nisimem, ale odkryła, iż został opętany przez demona. Gdy wreszcie, w równonoc wiosenną, świętuje na wsi z dziećmi ze szkoły Nisima dostaje telefon od Joachima, w którym wampir prosi ją o pomoc.

Wszystko zostaje w rodzinie

Dora przybywa do Trójprzymierza by pomóc w trudnej kwestii wampirów, które wychodzą na słońce. Gajusz początkowo wzbrania się, ale w końcu przyjmuje pomoc wiedźmy w walce z, jak się okazuje, Albinem. Walka wymaga wspięcia się na wyżyny dyplomacji, gdyż członek Konklawe mógłby sprowadzić na nią kłopoty. W międzyczasie Dora zostaje niemal zabita przez zbuntowane wilczyce ze stada w Gdyni i zdaje sobie sprawę, że musi wreszcie podjąć obowiązki Alfy, które na nią czekały. Wymagało to nie tylko ścierpienia nowego ochroniarza - Varga, ale także wyswatania Olafa z Inge, adopcji wampirzego syna Eryka, który durzył się w adoptowanej córce gdyńskiego alfy - Szelmie. Otarcie się o śmierć w wyniku ataku wilczyc prowadzi do trzeciej wymiany krwi z Joachimem, co komplikuje życie Dorze, zwłaszcza że Miron, zmęczony tym, że wiedźma jest w ciągłym niebezpieczeństwie, mówi jej, że potrzebuje przestrzeni i zostawia ją by udać się do piekła. Szczęśliwie wszystkie problemy udaje się rozwiązać, i mimo, że Dora dowiaduje się o tym, że jej munin znalazł sobie partnera, którego ona nie akceptuje - Varga - nawet jej i Mironowi udaje się pogodzić.

Ciekawostki

  • Wraz z Moniką i Bogną kilka razy w ciągu ostatniego roku spotykały się w Niebie, knajpie w Toruniu, narzekać na ciemne strony pracy w organach ścigania.

Cytaty

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki