FANDOM

Stub-icon.png Ta strona to zalążek artykułu Jeśli możesz, rozbuduj go.

Johann Faust - zmiennokształtny wilk, jest Pięścią, jednym z egzekutorów Dłoni. Jego zadaniem jest pilnowanie porządku pośród wilczych stad i eliminowanie burzących ład jednostek (lub całych ich grup), jednak zjawia się tylko wtedy, gdy zostanie wezwany. Jako Pięść jest bezstronny.

Wygląd

Jak na wilka jest bardzo wysoki, lecz nie przytłacza muskulaturą. Ma jasnoniebieskie, przejrzyste i zimne spojrzenie. Kiedy jego wilk jest blisko pod skórą oczy zmieniają kolor na srebrny.

Cechy charakteru

Johann jest postacią dość niejednoznaczną i trudną do zdefiniowania. Do perfekcji opanował wysyłanie rozmówcy mylnych sygnałów i grę pozorów. Na co dzień sprawia wrażanie osoby niefrasobliwej, opanowanej i wyluzowanej, której nie można ani łatwo zaskoczyć ani wyprowadzić z równowagi. Swobodnie nawiązuje kontakty z nowopoznanymi osobami, jednak pozostaje tajemniczy. Nie mówi o sobie zbyt wiele, niechętnie wyraża swoje przekonania na głos, jednak, pomimo powściągliwości, niekiedy można odczytać z jego zachowania priorytety, którymi się kieruje. Choć jako egzekutor Dłoni deklaruje bezstronność i neutralność, widać, że pewne sprawy wcale nie są mu obojętne. Zna swoje obowiązki i pomimo świadomości, że nie wolno mu interweniować, to wyraźnie niemożność działania go irytuje. Obchodzą go ludzie, a nie przepisy, do których musi się stosować, jednak nigdy łamie zasad, a znajduje dogodną dla siebie drogę, aby móc je obejść bez podważania autorytetu tych, którzy je ustanowili. Związku z tym ma dość dobrze opanowaną sztukę manipulacji i sugestii, jednak gdy sprawy stają na ostrzu noża, nie waha się manifestować swojej siły, kategorycznym tonem przywołując niezdyscyplinowane jednostki do porządku. Jest oddany służbie swojemu gatunkowi i niewymownie złości go gdy zmiennokształtni cierpią. Nim podejmie jakiekolwiek działania lubi mieć pełen obraz sytuacji, nie zwykł wyciągać pochopnych wniosków, lecz gdy ma pewność kto zawinił nie waha się przed zadaniem decydującego ciosu. Wyznaje okrutny model sprawiedliwości "oko za oko" i w zasadzie nie ma większego problemu z samosądami.

Moce i umiejętności

Johann jest wilkiem zdecydowanie dominującym i bardzo potężnym. Jego moc Alfy bardzo różni się od przeciętnych przewodników stada, nie tworzy sieci, która łączyłaby go z innymi wilkami, gdyż jako Pieść nie posiada stada. Jest super-Alfą i supersamotnikiem, jego moc jest gęsta, skumulowana, niczym rozżarzona pojedyncza gwiazda, nie czerpie jej od podległych mu wilków, jak się dzieje w przypadku zwykłych Alf. W walce o dominację jest w stanie pokonać każdego napotkanego na swej drodze wilka. Jedynie wilki-bogowie leżą poza jego zasięgiem, choć byłby dla nich trudnym przeciwnikiem. Tak jak każdy zmiennokształtny jest wrażliwy na srebro. Jest ekspertem w wyczuwaniu, kiedy zmienny przekracza granice szaleństwa, wystarczy mu do tego nawiązanie krótkiego, przelotnego kontaktu z danym osobnikiem, aby postawić pewną diagnozę.

Losy w książkach

Złodziej Dusz 

nie występuje

Bogowie muszą być szaleni

nie występuje

Zwycięzca bierze wszystko

nie występuje

Wszystko zostaje w rodzinie

nie występuje

Egzorcyzmy Dory

nie występuje

Na wojnie nie ma niewinnych

Johann zostaje wezwany do Thornu przez Bruna, który ma nadzieję, że egzekutor Dłoni zlikwiduje Dorę, po przeczytaniu serii szkalujących ją raportów. Johanna jednak donosy Brunona nie przekonują, więc postanawia się rozmówić z panną Wilk osobiście. Zjawia się w jej mieszkaniu bez zaproszenia i trafia akurat na moment gdy Dora i Bjorn obmyślają jak pozbyć się ciał wilków nasłanych na nią przez Bruna. Dora wyjaśnia mu, że została napadnięta przez stado z Thornu i nie ona zainicjowała konflikt. Johann sugeruje jej, że może najwyższy czas aby i ona złożyła do Dłoni skargę na Alfę z Thornu. W międzyczasie pojawia się Babcia, wezwana przez wiedźmę do uprzątnięcia zwłok zmiennokształtnych. Johann postanawia zostać i przyjrzeć się pracy starszej kobiety.

Ropuszki 

nie występuje

Ciekawostki

  • Zjadł Dorze całe spaghetti, szacowaną ilość na 6 osób (czyli dwa wilki), na raz.
  • Był wyraźnie zafascynowany Babcią i jej umiejętnościami.
  • Z pochodzenia jest najpewniej Niemcem lub Austriakiem.
  • Jako jedna z nielicznych postaci z Heksalogii jest palaczem.
  • Nie wiadomo czy nie potrzebował stada czy nie mógł go mieć.

Cytaty

"Nie martw się. Poczekam. Choć Bruno może zacząć sypiać w trumnie, skoro już jest martwy."

"Jesteś bardziej człowiekiem, niż sądziłem, czytając twoją teczkę. Na papierze sprawisz wrażenie szalonej suki. A próbujesz definiować i ustalać granice."

"Twój człowiek jest irytujący, ale trzymaj się go."

Więcej z Fandomu

Losowa wiki