FANDOM

Kord - demon z urodzenia, stoi na czele rodziny demonów zamętu. Starszy, przyrodni brat Asa.

Wygląd

Szczupły i jak na demona niezbyt wysoki, ledwie ponad 180 cm, o jasnej cerze, aparycją i ubiorem przywodzący na myśl japiszona z dużej korporacji. Nie nosi charakterystycznych dla demonów zamętu warkoczyków na skroni. Swoją przynależność do rodziny sygnalizuje tatuażem na kości policzkowej z trzech gwiazdek stykających się ramionami. Kord i As zdradzają nikłe rodzinne podobieństwo.

Moc

Zakres mocy Korda nie został przedstawiony w książkach, ale należy zakładać że, podobnie jak As, jest demonem przynajmniej dziewiątej klasy. Głowami rodzin nie zostają słabeusze.

Rodzina

Jego relacja z młodszym bratem nie jest do końca jasna, ale dość powiedzieć, że oba demony za sobą nie przepadają i od lat ze sobą rywalizują. As niechętnie przyznaje się do Korda i stroni od jego towarzystwa. Jedyne co wiadomo o ich rodzicach to fakt, że mieli wspólną matkę, która należała do demonów zamętu. Należy jednak wnioskować, że ojciec Korda również należał do rodziny zamętu, gdyż tylko o Asie mówi się, że jest półkrwi. Kord w przeciwieństwie do Asa i pomimo jego niechęci oraz powściągliwości w kontaktach z demonami zamętu, głośno przyznaje się do niego i podkreśla jego przynależność do rodziny. Można odnieść wrażenie, że robi to nie tyle z braterskiej miłości co z chęci dokuczenia młodszemu rodzeństwu.

Losy w książkach 

Złodziej Dusz

nie występuje

Bogowie muszą być szaleni 

nie występuje

Zwycięzca bierze wszystko 

nie występuje

Wszystko zostaje w rodzinie 

nie występuje

Egzorcyzmy Dory Wilk 

Kord zostaje przedstawiony Dorze przez Baala, na przyjęciu z okazji narodzin małego demona zamętu. Wiedźma od razu identyfikuje mężczyznę jako potencjale źródło kłopotów. Z jego rozmowy z Baalem należny wnioskować, że to na terytorium demonów zamętu miał swoją kryjówkę Aleksander, o czym Kord, jako głowa rodziny, powinien wiedzieć. Demon zapewnia jednak o swojej lojalności względem Księcia Demonów, w trakcie tej wymiany zdań wychodzi też na jaw jego pokrewieństwo z Asem. Kord jasno daje do zrozumienia Dorze, że nie jest zadowolony ze zniewolenia przez nią swojego brata, pomimo, że biorący udział w dyskusji As, tłumaczy mu w jakich okolicznościach do tego doszło.

Na wojnie nie ma niewinnych 

nie występuje

Ropuszki 

Dora wspomina Korda w opowiadaniu Pióro Wieczne, przywołując w myślach jego konflikt z bratem.

Ciekawostki

  • Choć z kontekstu rozmowy Korda z Baalem i Dorą można by wnioskować, że demon zamętu nie jest po stronie Karmazynowego Księcia, a nawet spiskuje z jego przeciwnikami, to jednak gdy Dora podała mu rękę na powitanie, obrączka od Baala nie rozpaliła się, co dzieje się tylko w kontakcie z tymi, którzy są wrogami Księcia Demonów.
  • Ze względu na swoją pozycję głowy rodziny, oraz przynależność do demoniej arystokracji Kord najpewniej posiada trzy długie, prawdziwe imiona.
  • W opowiadaniu Pióro Wieczne Dora określa Korda jako przywódcę demonów gniewu co jest oczywiście błędem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki