FANDOM

Kosma - magiczny, bibliotekarz i archiwista Trójprzymierza. Ma kilkaset lat i obecnie mieszka i pracuje w Trójprzymierzu.

Ojcem Kosmy jest Ernst, a tożsamość matki nie jest znana (najprawdopodobniej jest magicznym). Z kolejnego związku swojego ojca ma przyrodnią siostrę Nikitę, która jest od niego ok. 500 lat młodsza.

Kosma jest specjalistą w dziedzinie książek. Sposoby katalogowania były od dzieciństwa jego pasją co zaowocowało w stworzenie własnego systemu, który stosuje w bibliotece Tójprzymierza. Bardzo ceni sobie swoje zbiory i nie lubi gdy ktoś narusza jakiekolwiek zasady panujące w jego księgozbiorze.  Kosma jest aspołeczny i zdecydowanie źle czuje się pośród ludzi, jednak ceni sobie osoby dobrze wychowane o wysokim rodowodzie, a także bibliofili. Uwielbia swoją młodszą siostrę Nikitę.

Kosma pierwszy raz pojawia się w tomie Bogowie muszą być szaleni gdzie udziela Dorze Wilk informacji na temat Wrony Wojny.

Kosma jest synem Ernsta i jego nieopisanej dotąd pierwszej żony. Po pewnym czasie, Erst porzucił rodzinę na rzecz drugiej żony Liliany i nigdy nie ingerował w życie syna i jego matki.

Losy w książkach

Złodziej Dusz: nie występuje

Bogowie muszą być szaleni: Dora wraz z Mironem i Joshuą spotkali się z Kosmą w bibliotece Trójprzymierza aby dowiedzieć się kim jest Badb Catha i kto może być jej wrogiem, z którym Dora będzie musiała się zmierzyć. Kosma wyszukał i przekazał Dorze najważniejsze  informacje o Badb i jej wrogu oraz babce Dory Faoiliarnie.

Zwycięzca bierze wszystko: nie występuje

Wszystko zostaje w rodzinie: nie występuje

Egzorcyzmy Dory Wilk: nie występuje

Na wojnie nie ma niewinnych: Do Kosmy do Trójprzymierza przyjeżdża Dora Wilk, która wypytuje bibliotekarza o elfy. Wspólnie wyszukują informacji o kopcach elfów i lokalizują kopiec znajdujący się w Toruniu.

Ropuszki: nie występuje

Ciekawostki

  • ulubioną książką Kosmy jest Władca Pierścieni J.R.R. Tolkiena
  • aby wyegzekwować od odwiedzających bibliotekę odpowiednie zachowanie, Kosma nakłada na księgozbiory mściwe zaklęcia, które uruchamiają się w wypadku niestosowania się do zasad biblioteki

Cytaty

"- Mało kto zasługuje na dostęp do tych zbiorów - parsknął. - Choć wiesz, że ty jesteś na liście. Mam nadzieję, że twoi przyjaciele wiedzą, jak się zachować przy cennych dokumentach."
(Bogowie muszą być szaleni)
"- Zdobywanie wiedzy nie jest sportem na czas, Jado, poza tym, jeśli rozrywki przeszkadzają ci w studiowaniu, może nie powinnaś się za nie zabierać."
(Bogowie muszą być szaleni)
"- Moja droga, wiedza ma to do siebie, że upraszcza problemy. Poza tymi, które pociąga za sobą. (...)"
(Na wojnie nie ma niewinnych)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki