Fandom

Leib Olmai

125stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Stub-icon.png Ta strona to zalążek artykułu Jeśli możesz, rozbuduj go.

Leib Olmai - Jest starym bogiem z Północy, znanym też jako Pan Olch. Jego przydomek wziął się od czerwonego soku z olch, którym myśliwi smarowali sobie twarze udając się na polowania. Domeną Leiba były właśnie polowania, jako patron myśliwych mógł ich obdarzyć swoją łaską, wyostrzając ich słuch oraz wzrok, poprawiając ich celność, aby łowy były jak najbardziej pomyślne.

Moce i umiejętności

Jako patron polowań potrafił obdarzać swoich podopiecznych niebywale dobrym słuchem i wzrokiem aby ułatwić im łowy. Poprawiał także ich celność. Obrażony przez swoich wyznawców w odwecie odbierał im ich umiejętności łowców i sprawiał, że wracali z polowań z pustymi rękami. Sam był myśliwym i tropienie zwierzyny to jego chleb powszedni, leśna dzicz nigdy nie miała przed nim tajemnic. Pan Olch jest starym i potężnym bóstwem, dysponuje mocą dorównującą Faoiliarnie czy Badb Catha. Jest także wprawnym wojownikiem i łucznikiem.

Cechy charakteru

Pan Olch powszechnie znany był jako bóstwo zawzięte, uparte i kapryśne, źle znoszące uchybienia ze strony swoich wyznawców. Ustalał wiele zasad i reguł, których łamanie nieodmiennie wprowadzało go w nastrój mściwy i złośliwy. Leib nienawidził uczucia bezradności, zawsze wprawiało go w furię i prowadziło do agresji i przemocy, celem rozładowania frustracji. Nie znał litości i nie uznawał kompromisów. Poglądy Leiba zawsze były mocno szowinistyczne, na próżno było szukać u niego poszanowania dla kobiet i ich praw. Wiele się zmieniło gdy Pan Olch poznał swoją żonę, Mari. Bardzo złagodniał i zaczął przywiązywać dużą wagę do ogniska domowego.

Rodzina

Po poślubieniu Mari, Leib osiadł wraz z jej klanem, ludem Saami, w jej rodzinnej wiosce. Traktował jej krewnych jak własną rodzinę, zapewniając im urodzaj na polowaniach. Mari urodziła Leibowi syna, jednak nie przyszło jej go wychowywać. Rolę piastunki dla chłopca przejęła niedźwiedzica Ursa, którą Pan Olch również uważał za członka rodziny.

Przeszłość

Losy w książkach

Więcej z Fandomu

Losowa wiki