Fandom

Nikita

125stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Nikita - jest w połowie berserkiem, a w połowie człowiekiem. Jej dziedzictwo magiczne związane jest z Panią Północy. Nikita ma 30 lat (w tomie Zwycięzca bierze wszystko) i jest rówieśniczką Dory Wilk. Ma długie czarne włosy, ciemno brązowe oczy i dołeczki w policzkach. Jest niewysoka, zgrabna i wiotka. Nie ma małych palców u obu rąk.

Ojcem Nikity jest Ernst Szalony - magiczny dysponujący magią Pani Północy (berserk), natomiast matka - Liliana jest człowiekiem i przywódczynią Zakonu Cieni. Nikita ma przyrodniego brata Kosmę starszego od niej o ok. 500 lat (z wcześniejszego związku Ernsta), który jest bibliotekarzem w Trójprzymierzu.

Nikita jest najemniczką i członkinią Zakonu Cieni. Mimo, że jest w połowie człowiekiem, nosi magię Pani Północy odziedziczoną po ojcu.  Jest dobrą wojowniczką i doskonałym zabójcą. Umie posługiwać się bronią palną, potrafi łamać elektroniczne zabezpieczenia, a bezszelestne przemieszczanie się nie stanowi dla niej problemu.

Nikita została określona prze Dorę jako osoba wyprana z emocji takich jak współczucie, zrozumienie, miłość czy strach. Jest niecierpliwa, nie znosi przyjmowania od kogokolwiek poleceń. Do akcji lubi werbować zmiennokształtnych, których grupami sama dowodzi. Jest przesądna,  chłodna i  nie jest sentymentalna.

Po raz pierwszy Nikita jest wspomniana przez Dorę w drugim tomie Hekslogii (Bogowie muszą być szaleni) podczas jej wizyty wiedźmy w bibliotece Trójprzymierza. Dora rozmawia tam z Kosmą, bibliotekarzem i bratem przyrodnim Nikity. Dora opowiada o swojej przyjaźni i romansie z Nikitą podczas ich wspólnego szkolenia magicznego w Trójprzymierzu. Pierwszy raz fizycznie Nikita pojawia się w tomie Zwycięzca bierze wszystko, w którym podejmuje się zlecenia zabicia aniołów (Joshui i Nathaniela) w czasie gdy Dora razem z Mironem, Joshuą i Nathanielem przebywają w domu babci Dory.

Przeszłość

Nikita urodziła się ze związku Liliany i Ernsta. Gdy Nikita była dzieckiem, wraz z matką uciekły przed Ernstem. Mając 17 lat rozpoczęła szkolenie magiczne u Jemioły w Trójprzymierzu, gdzie poznała Dorę. Mając podobne charaktery, dziewczyny szybko się zaprzyjaźniły - mówiono o nich "jeden duch w dwóch ciałach". W wieku 20 lat Nikita została porwana przez ojca, który  uwięził ją i torturował w swoim domu aby odegrać się na matce Nikity, która go porzuciła i uciekła z córką. Wtedy właśnie Nikita straciła małe palce u dłoni - Ernst odciął je i wysłał jej matce grożąc, że będzie kontynuował okaleczanie dopóki Liliana do niego nie wróci. Dora odbiła Nikitę z rąk ojca, a ona wdzięczna za uratowanie życia złożyła Dorze przysięgę krwi. Po tych zdarzeniach Nikita i Dora zostały parą - związek trwał pół roku, po czym ich drogi rozeszły się. Nikita po szkoleniu została  najemniczką i śladem matki wstąpiła do Zakonu Cieni.

Losy w książkach

Złodziej dusz

Nie występuje

Bogowie muszą być szaleni

Przyrodni brat Nikity - Kosma - wspomina znajomość i związek Nikity z Dorą podczas wizyty Dory, Mirona i Joshiu w bibliotece Trójprzymierza.

Zwycięzca bierze wszystko:

Nikita podejmuje się zlecenia zabicia aniołów towarzyszących Dorze podczas jej pobytu w domu babci. Dora, przywołując złożoną dziesięć lat wcześniej przysięgę krwi uniemożliwia Nikicie wykonanie zadania. Aby spłacić dług sprzed 10 lat Nikita podejmuje się wyznaczonego przez Dorę niebezpiecznego zadania - pomaga w akcji uwolnienia dzieci z ośrodka dla odmieńców prowadzonego przez archanioła Rafaela. Podczas akcji obezwładnia ona Dorę, nie pozwalając jej wbiec do płonącego budynku i ratując przed ogniem tronów. Nikita po wykonaniu zadania odchodzi, nie mając już zobowiązań wobec Dory Wilk.

Wszystko zostaje w rodzinie

Nie występuje

Egzorcyzmy Dory Wilk

Nie występuje

Na wojnie nie ma niewinnych

Dora odwiedzając Kosmę w Trójprzymierzu zastanawia się czy Nikita rozmawiała z bratem o wydarzeniach ze Zwycięzcy. Kosma, wiedząc co stało się w grudniu prosi Dorę, aby ta nie oceniała postępowania jego siostry pochopnie.

Ropuszki

W opowiadaniu Burza w szklance grogu zostaje wspomniana przez Dorę jako jedna z czterech dziewczyn władających magią Pani Północy, które podczas swojego szkolenia magicznego w Trójprzymierzu odwiedzały Latarnika. Podczas rozmowy z Latarnikiem Dora wspomina swoje spotkanie z Nikitą podczas wydarzeń z tomu Zwycięzca bierze wszystko.

Ciekawostki

  • Jeździ samochodem marki Jeep Cherokee
  • Lubi owocową gumę dla dzieci
  • Była pierwszą przyjaciółką Dory
  • Jako jedna z 3 magicznych wiedziała gdzie znajduje się dom babci Dory (pozostałe dwie to Jemioła i Katia)
  • Aneta Jadowska jesienią 2015 roku zapowiedziała na fanpage'u na Facebooku, że najprawdopodobniej w drugiej połowie 2016 roku zostanie wydana nakładam wydawnictwa SQN pierwsza książka z serii, której główną bohaterką będzie Nikita

Cytaty

"- Dasz radę powstrzymać się przed zabiciem go czy mam wysłać z tobą zewnętrzne sumienie? - spytałam zgryźliwie.
- Jakoś spróbuję - Skrzywiła się w złym uśmieszku. - Będę myślała o czymś, co mnie ostudzi... nie wiem, może o twoim skostniałym systemie wartości?"
(Zwycięzca bierze wszystko)

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki