FANDOM

Nikita - nosi w sobie berserka. Jej dziedzictwo magiczne związane jest z Panią Północy. Nikita ma 30 lat (w tomie Zwycięzca bierze wszystko) i jest rówieśniczką Dory Wilk. Ma długie czarne włosy, ciemno brązowe oczy i dołeczki w policzkach. Jest niewysoka, zgrabna i gibka. Nie ma małych palców u obu rąk.

Ojcem Nikity jest Ernst Szalony - magiczny dysponujący magią Pani Północy (berserk), natomiast matka - Liliana jest człowiekiem i przywódczynią Zakonu Cieni. Nikita ma przyrodniego brata Kosmę starszego od niej o ok. 500 lat (z wcześniejszego związku Ernsta), który jest bibliotekarzem w Trójprzymierzu.

Nikita jest najemniczką i członkinią Zakonu Cieni. Mimo, że jest w połowie człowiekiem, nosi magię Pani Północy odziedziczoną po ojcu. Jest doskonałą wojowniczką i zabójczynią, co zawdzięcza latom morderczego treningu zaserwowanego jej przez matkę. Umie posługiwać się zarówno bronią palną, jak i nożami. Oprócz tego posługuje się elektrycznymi gadżetami, które ułatwiają jej pracę. Dzięki treningowi, jakiemu była poddana od najmłodszych lat, potrafi prawie bezgłośnie się poruszać.

Nikita została określona prze Dorę jako osoba wyprana z emocji takich jak współczucie, zrozumienie, miłość czy strach. Jest niecierpliwa, nie znosi przyjmowania od kogokolwiek poleceń. Do akcji lubi werbować zmiennokształtnych, których grupami sama dowodzi. Jest przesądna, chłodna i nie jest sentymentalna.

Po raz pierwszy Nikita jest wspomniana przez Dorę w drugim tomie Hekslogii (Bogowie muszą być szaleni) podczas jej wizyty wiedźmy w bibliotece Trójprzymierza. Dora rozmawia tam z Kosmą, bibliotekarzem i bratem przyrodnim Nikity. Dora opowiada o swojej przyjaźni i romansie z Nikitą podczas ich wspólnego szkolenia magicznego w Trójprzymierzu.

Pierwszy raz fizycznie Nikita pojawia się w tomie Zwycięzca bierze wszystko, w którym podejmuje się zlecenia zabicia aniołów (Joshui i Nathaniela) w czasie gdy Dora razem z Mironem, Joshuą i Nathanielem przebywają w domu babci Dory.

Przeszłość

Nikita urodziła się ze związku Liliany i Ernsta. Gdy Nikita była dzieckiem, wraz z matką uciekły przed Ernstem. Mając 17 lat rozpoczęła szkolenie magiczne u Jemioły w Trójprzymierzu, gdzie poznała Dorę. Mając podobne charaktery, dziewczyny szybko się zaprzyjaźniły - mówiono o nich "jeden duch w dwóch ciałach". W wieku 20 lat Nikita została porwana przez ojca, który  uwięził ją i torturował w swoim domu aby odegrać się na matce Nikity, która go porzuciła i uciekła z córką. Wtedy właśnie Nikita straciła małe palce u dłoni - Ernst odciął je i wysłał jej matce grożąc, że będzie kontynuował okaleczanie dopóki Liliana do niego nie wróci. Dora odbiła Nikitę z rąk ojca, a ona wdzięczna za uratowanie życia złożyła Dorze przysięgę krwi. Po tych zdarzeniach Nikita i Dora zostały parą - związek trwał pół roku, po czym ich drogi rozeszły się. Nikita po szkoleniu została  najemniczką i śladem matki wstąpiła do Zakonu Cieni.

Losy w książkach

Złodziej dusz

Nie występuje

Bogowie muszą być szaleni

Przyrodni brat Nikity - Kosma - wspomina znajomość i związek Nikity z Dorą podczas wizyty Dory, Mirona i Joshiu w bibliotece Trójprzymierza.

Zwycięzca bierze wszystko:

Nikita podejmuje się zlecenia zabicia aniołów towarzyszących Dorze podczas jej pobytu w domu babci. Dora, przywołując złożoną dziesięć lat wcześniej przysięgę krwi uniemożliwia Nikicie wykonanie zadania. Aby spłacić dług sprzed 10 lat Nikita podejmuje się wyznaczonego przez Dorę niebezpiecznego zadania - pomaga w akcji uwolnienia dzieci z ośrodka dla odmieńców prowadzonego przez archanioła Rafaela. Podczas akcji obezwładnia ona Dorę, nie pozwalając jej wbiec do płonącego budynku i ratując przed ogniem tronów. Nikita po wykonaniu zadania odchodzi, nie mając już zobowiązań wobec Dory Wilk.

Wszystko zostaje w rodzinie

Nie występuje

Egzorcyzmy Dory Wilk

Nie występuje

Na wojnie nie ma niewinnych

Dora odwiedzając Kosmę w Trójprzymierzu zastanawia się czy Nikita rozmawiała z bratem o wydarzeniach ze Zwycięzcy. Kosma, wiedząc co stało się w grudniu prosi Dorę, aby ta nie oceniała postępowania jego siostry pochopnie.

Ropuszki

W opowiadaniu Burza w szklance grogu zostaje wspomniana przez Dorę jako jedna z czterech dziewczyn władających magią Pani Północy, które podczas swojego szkolenia magicznego w Trójprzymierzu odwiedzały Latarnika. Podczas rozmowy z Latarnikiem Dora wspomina swoje spotkanie z Nikitą podczas wydarzeń z tomu Zwycięzca bierze wszystko.

Ciekawostki

  • Jeździ samochodem marki Jeep Cherokee
  • Lubi owocową gumę dla dzieci
  • Była pierwszą przyjaciółką Dory
  • Jako jedna z 3 magicznych wiedziała gdzie znajduje się dom babci Dory (pozostałe dwie to Jemioła i Katia)
  • Aneta Jadowska jesienią 2015 roku zapowiedziała na fanpage'u na Facebooku, że najprawdopodobniej w drugiej połowie 2016 roku zostanie wydana nakładam wydawnictwa SQN pierwsza książka z serii, której główną bohaterką będzie Nikita

Cytaty

"- Dasz radę powstrzymać się przed zabiciem go czy mam wysłać z tobą zewnętrzne sumienie? - spytałam zgryźliwie.
- Jakoś spróbuję - Skrzywiła się w złym uśmieszku. - Będę myślała o czymś, co mnie ostudzi... nie wiem, może o twoim skostniałym systemie wartości?"
(Zwycięzca bierze wszystko)

Galeria