FANDOM

Po deszczu każdy wilk śmierdzi mokrym psem to opowiadanie osadzone w Thornverse, które opisuje skąd wzięły się animozje między Dorą a toruńskimi wilkami.

Po raz pierwszy pojawiło się w czasopiśmie Science Fiction, Fantasy i Horror, w numerze 3 w 2012 roku.

W 2015 ukazało się w druku jako część tomu opowiadań Ropuszki.

Streszczenie

Dora Wilk została obudzona w środku nocy, gdyż Nowakowski i Zając spotkali kolejną ofiarę seryjnego gwałciciela i mordercy, tym razem żywą, która prosiła o jej obecność. Wiedźma domyśliła się, że jest to spowodowane nadnaturalnym dziedzictwem dziewczyny - i faktycznie, Brenna była pół-elfką, pół-selkie. Dora pomogła jej wymówić się od obdukcji i zawiozła do Thornu, gdzie dziewczyna trafiła pod opiekę Jemioły. Zeznała, że zaatakował ją wilk. Jemioła zwróciła jej uwagę, że napastnik zabrał pasmo włosów.

Wiedźma skonsultowała się z Bogną, patolożką, która potwierdziła, że wszystkie ofiary miały ślady po zabraniu włosów, a zatem Dora była już pewna, że napastnik zbiera trofea.

Dora rozmówiła się z Brunonem, Alfą wilków Thornu, ale ten nie chciał jej pomóc. Wiedźma poszła do Szatańskiego Pierwiosnka i po konsultacji z Leonem ruszyła na obchód domów rozpusty dla nadnaturalnych w towarzystwie przyjaciela, diabła Mirona. W Małej Śmierci, niewielkim burdelu na krawędzi Otchłani, rozmówili się z burdelmamą Rebeką, a ta wskazała im Kalę, sukubicę, której wygląd przypominał pozostałe ofiary. Dziewczyna powiedziała, że napastnikiem jest Robert, bratanek Brunona.

Dora przycisnęła Katarzynę, by ta pomogła jej w schwytaniu wilka. Głowa sabatu z Thornu obiecała pomoc pod warunkiem, że nie będzie musiała się z tym ujawnić. Przyszykowała komponenty potrzebne wiedźmie do schwytania wilka.

Dora obleczona w iluzję, która upodobniała ją do innych ofiar wilka, wraz z Mironem i Witkacym udała się pod jego mieszkanie, którego adres dostała od diabła. Gdy Robert zaatakował ją uśpiła go za pomocą strzykawki ze środkiem odurzającym, a następnie za pomocą specjalnej pieczęci uwięziła jego munina i zabrała mu możliwość przemiany. Tak przygotowanego wilka oddała w ręce sprawiedliwości.

Wilki Brunona prześladowały ją jeszcze przez jakiś czas, aż nie rozniosły się pogłoski co zrobiła bratankowi ich Alfy. Konflikt między Dorą a Brunonem trwał dalej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki