Fandom

Roman

125stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Stub-icon.png Ta strona to zalążek artykułu Jeśli możesz, rozbuduj go.

Roman - To książę wampirów, przewodzi gniazdu kainitów w Thornie, jest także wpływowym członkiem Starszyzny w alternatywnym Toruniu. Jako część Starszyzny jest kimś na kształt przełożonego namiestniczki Thornu, toteż pełniąca tę funkcję Dora Wilk, często zwraca się właśnie do niego w sprawach dotyczących ładu i porządku w magicznym mieście.

Moce i umiejętności

Jeszcze przed przemianą w wampira Roman był potężnym magicznym. Nie wiadomo w jakiej dziedzinie się specjalizował, jednak wiele z jego umiejętności pozostało po przemianie. Najważniejszą i budzącą największy strach, podziw i zazdrość wśród kainitów jest jego zdolność chodzenia za dania. Roman, pomimo że jest wampirem, jest absolutnie niewrażliwy na promienie słoneczne, które dla jego gatunku są śmiercionośne. Kolejnym wampirzym ograniczeniem, które go nie dotyczy, jest możliwość przekraczania progu cudzego domostwa bez zaproszenia. Dodatkowo książę jest w stanie wyczuć i zniwelować większość magicznych zabezpieczeń, które mają odstraszać intruzów od obejścia. Choć magia animująca wampiry zwykle kłóci się z ich magią własną, co prowadzi do jej stłumienia, Roman wciąż włada sporym kawałkiem mocy. Może tworzyć potężne iluzje, które zmylą nawet wyczulone zmysły zmiennokształtnych (zwłaszcza chodzi tu o zapach, mało kto umie stworzyć iluzję, która działa również na wyostrzony zmysł węchu. Roman to potrafi).

Jako wampir posiada umiejętność mentalnej ingerencji w świadomość śmiertelników i słabszych magicznych. Potrafi hipnotyzować swoje ofiary, zmusić je do posłuszeństwa lub namieszać w ich wspomnieniach, a nawet całkowicie je wymazać. Jak każdy przedstawiciel swojego gatunku jest nadludzko szybki, zwinny i silny. Wyostrzone zmysły pozwalają mu na widzenie w ciemności, wyczuwanie najsubtelniejszych zapachów i słyszenie najcichszych szmerów.

Wygląd

Cechy charakteru

Rodzina

Przeszłość

Losy w książkach

Złodziej dusz

Dora dostaje telefon od Romana gdy siedzi w Szatańskim Pierwiosnku i wraz z Mironem zastanawia się kto i dlaczego mógł porwać Katię. Książę wampirów zaprasza wiedźmę na spotkanie ze Starszyzną, zwracając jej przy tym uwagę, że osoby ze zgromadzenia już wcześniej próbowały się z nią porozumieć lecz ona nie oddzwaniała. Pozwala jej zjawić się na spotkaniu razem z Mironem.

Gdy Dora przybywa na spotkanie, Starszyzna zleca jej odnalezienie maga, który porywa nadnaturalnych. Gdy Dora przyznaje iż wie o jego zdolnościach do przejmowania mocy swoich ofiar, Roman podejrzewa, że wiedźma nie mówi im wszystkiego. Dora wyjaśnia, że wie o tym ze swojego snu i dowiaduje się od księcia wampirów, że jedną z ofiar jest Victor, dreamsnatcher, wampir żywiący się energią ze snów. Gdy wiedźma zgadza się zbadać tę sprawę, Roman jest przeciwny mieszaniu w to Mirona, o co Dora zabiega. Katarzyna ucina protesty wampira i zgadza się na warunki swojej podopiecznej. Roman daje Dorze glejt oraz wykonuje telefon do Trumny, wampirzego klubu w Trójprzymierzu, aby wiedźma bez problemów mogła prowadzić śledztwo wśród wampirów.

Po konfrontacji z Vladem i wizycie u Jemioły, Dora przychodzi zdać raport starszyźnie, przy czym Roman jest obecny. Książę wampirów rozpoczyna małe przesłuchanie odpytując wiedźmę z wydarzeń w piwnicy złego maga. Roman chce wiedzieć co się stało z Victorem, o czym Dora dość szczegółowo go informuje i rozwiewa jego podejrzenia, jakby to Miron miał być odpowiedzialny za zakończenie nie-życia dreamsnatchera. Ku zdziwieniu wiedźmy Roman nie jest na nią zły za uśmiercenie jego podwładnego, jego reakcja jest neutralna i powściągliwa. Pyta jedynie czy Dora aż tak nienawidzi wampirów, na co ta mu odpowiada, że nie ma nic do gatunku jako takiego, a jedynie do tej konkretnej jednostki. Rozdrażniony robi się dopiero, kiedy rozmowa zbacza na pojawienie się w całym zamieszaniu Joshui. Roman jest niezadowolony z wkroczenia anioła w sprawy magicznych, obawia się, że porozumienie międzysystemowe zostanie przez to złamane, a co za tym idzie rozpocznie się kolejne polowanie na czarownice. Dora przekonuje jednak Starszyznę, że Joshua działał za zgodą Trybunału Rady Archanielskiej, w co ciężko wampirowi uwierzyć. Przyznaje jednak, że wiedźma nie zostanie ukarana za swoje działania podczas śledztwa czy wmieszanie w to przyjaciół z innego systemu, co złości Dorę, bo przecież mógł jej to powiedzieć na samym początku przesłuchania, wolał jednak trzymać ją w napięciu. Roman wyznaje, że zwyczajnie uważał podanie wyroku w tej formie za zabawne.

Gdy po przesłuchaniu Dora rozmawia z Katarzyną dowiaduje się o zakładach Starszyzny, o to czy uda się jej wytropić i dopaść maga. Ku zaskoczeniu wiedźmy okazuje się, że Roman stawiał na jej korzyść.

Po całej aferze Roman wraz z Dorą i Katarzyną udali się do mieszkania maga przy Rudackiej aby usunąć ślady przed ludzką policją. Tam wiedźma znalazła dzienniki Vlada i dowiedziała się z nich, że Victor był zazdrosny o zdolności daywalkera, które miał Roman i sam dążył do tego aby stać się chodzącym za dnia.

Bogowie muszą być szaleni

Zwycięzca bierze wszystko

Wszystko zostaje w rodzinie

Egzorcyzmy Dory Wilk

Na wojnie nie ma niewinnych

Ropuszki (zbiór opowiadań)

Wilk w owczej skórze

Szkielet w szafie

Ciekawostki

  • Aneta Jadowska nie raz podkreślała, że jako odtwórcę roli Romana widziałaby Vincenta Cassela.
  • Początkowo relacje Dory i Romana nie były zbyt dobre. Wiedźma szczerze go nie lubiła i była pewna, że książę również nie jest jej fanem. Tymczasem okazało się, że szczerze go bawiła.
  • Dora przez długi czas była przekonana, że Victor był wampirem Romana.
  • Członkowie Starszyzny lubili się ze sobą zakładać o różne rzeczy, a Roman i Katarzyna wiedli w tym prym. Co ciekawe, książę wampirów zawsze stawiał na korzyść Dory, nawet wtedy gdy ich relacje były jeszcze bardzo chłodne i dzięki temu wygrywał od swoich współpracowników duże pieniądze.
  • Victor zazdrościł Romanowi jego umiejętności chodzenia za dnia. Wszedł w układ z Vladem, aby móc dorównać daywalkerowi.
  • W Thornie panowało przekonanie, że Roman włada swoim gniazdem od trzystu lat. Tymczasem tak naprawdę jest księciem od 1938 roku. Dora przez długi czas była też pewna, że jest dużo starszy, biorąc pod uwagę jego moc, koneksje polityczne i posłuch jaki wzbudzał szacowała jego wiek nawet na 500 lat.
  • Roman nienawidzi Zmierzchu. Zarówno książek jak i filmów.
  • Roman marzył aby stworzyć linię rodową magicznych wampirów. Wielokrotnie proponował Dorze udział w projekcie i namawiał ją na przemianę. Raz nawet zadeklarował, ze dałby jej wtedy pozycję Seneszala.
  • To Roman zaproponował Dorę na namiestniczkę Starszyzny.
  • Roman przy stole Starszyzny zawsze zasiadał po prawicy Katarzyny.
  • Aneta Jadowska zapytana o układ sił w Starszyźnie i uszeregowanie jej członków od najsłabszego do najsilniejszego, odpowiedziała: "Katarzyna, Gardiasz, Klaudia, Roman, Bruno – gdyby chodziło tylko o magię, ale… Katarzyna, Roman, Gardiasz, Bruno, Klaudia – gdyby chodziło o wpływy na politykę i spryt ". W Pierwszym zestawieniu Roman jest drugi od końca, w następnym, również drugi z tym, że od góry :)
  • Roman jest w pierwszej trójce ulubionych wampirów Dory, zaraz po Joachimie i Wawrzyńcu.
  • Roman i Gajusz nie przepadają za sobą.
  • Relacja Romana i Katarzyny nie jest do końca jasna i jednoznaczna. Powszechnie wiadomym jest, że wampir i Pani Ognia i Wody trzymają się razem jeśli idzie o polityczny front, a Roman nie raz pokazał że czuje respekt przed potęgą tej wiedźmy. Były jednak incydenty, które dały Dorze do myślenia w przypadku tej dwójki. Roman też bardzo zabiegał o to aby uwolnić Katarzynę spod wpływów Bruna, jednak zawsze tłumaczył to zachwianiem rozkładu sił w Starszyźnie.

Cytaty

"- Roman, jesteś wampirem - jęknęłam.

- Nie bądź taka drobiazgowa, gdzie twój szacunek dla politycznej poprawności? Chyba nie zamierzasz mnie dyskryminować ze względu na moją dietę?"

(Zwycięzca bierze wszystko)

"- Czy to ten moment, kiedy pytasz mnie, co mam na sobie? - zapytał przerysowanym w zmysłowości szeptem. - Bez bicia przyznaję, że bardzo niewiele, a ty?

- Całkiem sporo, Romanie, i nie zamierzam nic zdejmować, a z pewnością nie dla ciebie."

(Wszystko zostaje w rodzinie)

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki