FANDOM

Ropuszki to opowiadanie osadzone w Thornverse, które jest łącznikiem między Heksalogią a serią o Witkacu. Jest też pierwszym opowiadaniem, w którym Aneta pisze z perspektywy szamana.

Opowiadanie Ropuszki ukazało się w 2015 w tomie opowiadań o tym samym tytule.

Streszczenie

Witkacy poprosił Dorę o pomoc w rozeznaniu co wydarzyło się mieszkańcom naprawdę obleśnego mieszkania, Karolowi Skwarkowi i Michałowi Odyńcowi. Znalezione na ich miejsce, magiczne ropuchy zdradzały, że w grę wchodziła magia i to paskudna.

Szaman wraz z wiedźmą udali się przez bramę do Thornu na Uliczkę Rzemieślników, a tam do sklepu Malwiny, wiedźmy płodności, która jednakowoż nie bała się angażować w działalność w szarej strefie. Malwina odżegnała się od udziału w sprawie, zwłaszcza, że dzieciaki przyniosły do niej trzecią ropuchę, tym razem dziewczynę. Powiedziała Dorze, że do uczynienia takiego uroku potrzebny były przedmiot ogniskujący, a gdyby miała się zastanawiać kto mógł to spowodować, to skierowałaby swoje kroki do siedziby Violi, która ostatnio wróciła do miasta.

Dora próbowała odesłać Witkaca, ale ten wyjaśnił jej, że pomimo tego, że odeszła z policji, nadal uznaje ją za swoją partnerkę. Poszli więc razem do cygańskiego obozowiska, a tam udali do wozu pomalowanego w krzykliwe róże.

W następnej chwili stali oko w oko z Violą, wiedźmą o bardzo złym charakterze i jeszcze gorszej reputacji. Wyjaśniła Dorze, że nie ona utkała urok, a następnie chciała zrobić z Dory przykład dla Romana, że nie boi się jego zemsty za to, że prawie go zabiła gdy poprzednio była w Thornie. Viola wezwała wielkiego, iluzorycznego smoka, który zaatakował wiedźmę. Dora miała duże problemy z pokonaniem stwora, a Witkac postanowił uciec się do bardzo niestandardowych środków. Otworzył bramę do zaświatów i znalazł tam duchy ofiar Violi, nakarmił energią i dał im możliwość zemszczenia się na czarownicy. Duchy wypełniły zemstę.

Ropuchy nadal były ropuchami, więc Dora przeszukała wóz Violi, by zobaczyć jakich przedmiotów brakowało. Odesłała Witkaca do domu i udała się poszukać sprawczyń.

Izolda, Oliwka i Marianna, młode wiedźmy, nie wiedziały, że kociołek, który dała im cyganka, jest pradawnym artefaktem. Oddały go z radością, chociaż kara w postaci pracy na rzecz społeczności nie mogła ich ominąć. Dora sfabrykowała raport i odczarowała ropuchy, zostawiając im wiadomość na resztę życia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki