FANDOM

Ruchome cienie to opowiadanie osadzone w Thornverse, które opisuje losy Bogny po wydarzeniach z Egzorcyzmów Dory Wilk.

Opowiadanie ukazało się w 2015 w tomie opowiadań Ropuszki.

Streszczenie

Opowiadanie śledzi historię patolożki Bogny, która wspomina dzieciństwo, śmierć ojca i to, że od zawsze widziała fioletową poświatę śmierci. Kobieta kończy pracę wspominając wybór studiów i przeprowadzkę do Torunia, a także wizytę Baala z Dorą w kostnicy.

Jadąc autobusem spotyka dziwnego, nadnaturalnego człowieka, który jest kolejnym męczącym sygnałem, że życie nie jest już takie samo. Wraca do domu i przygotowuje kolację dla syna, Bartka. W pewnym momencie czuje zimno i mrożące krew w zyłach odczucia. Syn nie odbiera telefonu, podobnie jak jego przyjaciel, Antek, syn Anity Czarny. W końcu Bogna rozmawia z Anitą, która jest z chłopcami w szpitalu. Bartek jest nieprzytomny.

Bogna jedzie do szpitala i bardzo chce zobaczyć syna, choćby po to, aby upewnić się, że nie ma wokół niego fioletowych pasm świadczących o nadchodzącej śmierci. Antek opowiada jej, że sprawcą wypadku był dziwny wiatr. Bogna dzwoni do Dory informując ją, że chce wiedzy. Dora mówi, że wkrótce skontaktuje się z nią Katia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki