FANDOM

Szkielet w szafie to opowiadanie osadzone w Thornverse, które opisuje historię wampira Antoniego i dzieje się po wydarzeniach z Heksalogii.

Opowiadanie ukazało się w 2015 w tomie opowiadań Ropuszki.

Streszczenie

Dora Wilk została wezwana przez Witkacego do niewielkiego bunkra niedaleko dworca PKP, gdzie został zaatakowany robotnik. Po wejściu do bunkra odkryła zabezpieczone magią, tajne przejście prowadzące do dziwnej komory z pustą trumną.

Postanowiła skonsultować się ze specjalistą od takich spraw, Romanem. Przycisnęła go do muru o to, co mogło się zdarzyć, że jakiś wampir został zamknięty w trumnie Anny Batory, która to praktyka była zabroniona od pół wieku.

Kiedy obejrzeli kryjówkę okazało się, że była w niej stara, srebrna moneta, która wcześniej należała do Eustachego - poprzedniej głowy tamtejszego gniazda. Roman opowiedział Dorze jak to się stało że przejął gniazdo w Thornie.

Wampir zniknął, a nie pojawiły się kolejne ciała, więc Dora podpytała znajomych na pogotowiu, dzięki czemu odkryła, że wampir pożywiał się nie zabijając swoich ofiar i że pozostawał w pobliżu dworca. Zdziwili się, że nie złożył jeszcze hołdu głowie gniazda, ale Dora domyśliła się, że wampir może nie wiedzieć, że Eustachy nie żyje. Poprosiła Romana, by dał jej szansę porozmawiać z krwiopijcą.

Dora weszła pod most, gdzie znalazła wampira - Antoniego. Wyjawiła mu, że Eustachy nie żyje i zapytała, czy chce złożyć hołd Romanowi. Zgodził się, więc zapakowali go do samochodu.

Roman odwiedził Dorę w domu, by obwieścić jej, że Antoni dostał szansę i kuratora i jest na okresie próbnym, próbując przyzwyczaić się do zupełnie nowych realiów.

Gdy jakiś czas później Dora próbowała w Szatańskim Pierwiosnku pokonać zawiłości rozliczeń podatkowych prowadzenia działalności detektywistycznej w Toruniu i Thornie odwiedził ją Roman, by opowiedzieć, że Antoni stracił swoją szansę. Dora pojechała z głową gniazda z Thornu do grupy prawników, których, jak się okazało, Antoni zauroczył, gdy okazało się, że wszystkie jego finanse przepadły.

Dora przekonała Romana, że Antoni nie zasłużył na śmierć, a w pokoju, w którym przebywa prawnik, przedstawiciel fiskusa, notariusz i wampir to nie wampir jest najbardziej krwiożerczy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki