FANDOM

Wilk w owczej skórze to opowiadanie osadzone w Thornverse, które opisuje jedną z pierwszych poważnych spraw detektywistycznych agencji Dory Wilk, osadzone około 2 tygodni po wydarzeniach ze Złodzieja Dusz.

Po raz pierwszy pojawiło się w formie e-booka przez Gavran 22 listopada 2012.

W 2015 ukazało się w druku jako część tomu opowiadań Ropuszki.

Streszczenie

Dora Wilk wybrała się do klientki, wiedźmy ziemi - Kaliny, która wyjawiła jej swój kłopot Jej córka - Claudia, zaginęła, pozostawiając po sobie jedynie budowany latami ołtarzyk pełen przedmiotów czarnej magii, powodujących złe samopoczucie rodziny. Problemem także był fakt, że dziewczyna, mimo urodzenia się w całkowicie magicznej rodzinie, była pozbawiona choćby krzty talentu.

Gdy Dora wyszła z Thornu okazało się, że szukał jej Witkacy, któremu rozeźlone duchy pokazały trupa młodej dziewczyny, wysuszonej całkowicie z krwi. Dora skontaktowała się z Romanem by dopilnował, aby rodzice dziewczyny dostali kompensację. Wiedźma zaangażowała pomoc wampira by rozwiązać sprawę śmierci. Roman zdziwił się widząc, że osobą zaangażowaną w sprawę był Bonawentura - Boni - wampir, którego miał za zmarłego.

Roman wyjawił Dorze, że ludzka dziewczyna nie była jedyną ofiarą niechlujnego wampira. Były jeszcze trzy ofiary ze świata nadnaturalnego. Na miejscu zbrodni wiedźma wydedukowała bieg wydarzeń i znalazła dowód, że Claudia tam była.

Dora rozmówiła się z Romanem, wypytując go o Anastazję, stwórczynię Bonawentury. Przy okazji rozmowa niebezpiecznie zdryfowała na temat krwi i wiedźma szybko wyniosła się z apartamentów wampira. Kiedy zjeżdżała windą zobaczyła, że na pierwszym piętrze miała miejsce masakra. Przez interkom powiadomiła Romana i razem poszli eksplorować miejsce rzezi na pierwszym pietrze. Okazało się, że Bonawentura hipnotyzował ludzi, by zabijali innych. Claudia była razem z nim, a odkryta zaczęła płakać, że to on ją do tego zmusił. Roman swoją mocą spacyfikował Bonawenturę i uśpił ofiary, które przeżyły.

Dora chciała rozwiązać tę sprawę, wiec spotkała się z Anastazją, która, zupełnie szalona, czekała na eskortę od Konklawe i wyrok. Zamieniła kilka słów z wiedźmą, zachwycona, że jej synek wreszcie oszalał, chociaż ona próbowała go złamać przez wiele lat. Dora porozmawiała z Bonawenturą, ale nie udało jej się wyciągnąć z niego zeznań, więc udała się do Claudii. Kiedy już wiedziała wszystko opowiedziała dziewczynie, że będzie mogłą wrócić do swojego życia i że wszyscy szybko o niej zapomną. Claudia nie przyjęła tego dobrze, gdyż pierwszy raz miała wrażenie, że coś jej się udało. Zmusiła Bonawenturę do współpracy i zaszła tak daleko.

Dora oddała Claudię w ręce Romana, ale poradziła mu, by spróbował zrehabilitować Bonawenturę. Po poinformowaniu rodziców Claudii o rozwoju sytuacji udałą się na drinka do Szatańskiego Pierwiosnka. Tam znalazł ją Roman, który chciał poprosić ją, by zachowała dyskrecję w sprawie Bonawentury, oraz by wręczyć jej nominację na Namiestniczkę Thornu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki