FANDOM

Czwarty tom heksalogii o Dorze Wilk.

Motywem muzycznym tomu jest piosenka Bad Moon Rising zespołu Creedence Clearwater Revival.

Opis wydawniczy

Dora Wilk udowadnia, że męska skleroza jest początkiem wszelkich kłopotów.

I tak – wampiry zapominają, że słońce im szkodzi; wilki zapominają, kto jest ich Alfą;

Gajusz zapomina o dobrym wychowaniu; Miron zapomina o tym, co ważne; Baal zapomina, że nie może wpadać bez zaproszenia i robić jej śniadania; a nowy koleś zapomina, gdzie jest jego miejsce w szeregu.

Wiedźma Dora, z właściwym sobie wdziękiem, musi posprzątać cały ten bajzel, zanim ktoś przeprowadzi naprawdę morderczy test białej rękawiczki. A że od mopa woli glocka i miecz... nie obejdzie się bez przelania krwi, ale wszystko zostaje w rodzinie.

Streszczenie

Dora Wilk przyjechała odwedzić Gajusza po tym, jak jej syn Joachim dał jej znać o epidemii dogasania. Po tym, jak mistrz wampirzy nie pozwolił sobie pomóc Dora posadziła mu za domem zagajnik. W końcu mistrz skapitulował. Wyznał jej, że wampiry wychodzą na słońce. Joachim przedstawił Dorze lokalnego eksperta od dogasania, wampira Eryka. Teresa pomogła Dorze przygotować sięna spotkanie z innymi wampirami.

Dora odwiedziła Dom Kwiatów, zamtuz prowadzony przez wampirzycę Mariettę i strzeżony przez zmiennokształtne tygrysy. Burdelmstrzyni obraziła Dorę, próbując zatruć Joachima i pokazując swoją przewagę. Dora wyciągnęła od niej to ,czego chciała. Wiedźma zadzwoniła do Romana by skonsultować z nim problemy, ale ten potwierdził jej, że to Eryk jest ekspertem w dogasaniu. Następnej nocy, obudziwszy się w towarzystwie słodkiego, acz ewidentnie nadnaturalnego kotka, wiedźma wystawiła czworonoga za drzwi. Dora odwiedziła także Żyłę, bar wampirów prowadzony przez Graba, a następnie Jean Marca. Gdy odesłała Joachima została zaatakowana w zaułku przez wilczyce.

Atak prawie przypłaciła życiem, zwłaszcza, że nie mogła przyzwać Alfiej mocy. Byłaby się wykrwawiła, gdyby nie Joachim, który uratował ją wymieniając krew po raz trzeci, co jest bardzo ważną sprawą w wampirzym świecie. Mironowi nie spodobała się ta poufałość. Dora zadzwoniła do Olafa, ale ten nie wiedział o wilczycach.

Joachim obudził się i, podobnie jak Dora, odczuwał skutki trzeciej wymiany. Kaden, Trzeci Gajusza, prawie wyszedł na słońce, ale został powstrzymany przez Dorę, która zdjęła urok. Wiedźma domyśliła się, że Gajusz także jest pod wpływem zaklęcia, a kiedy z nim porozmawiała dowiedziała się, że sprawcą problemów jest Albin. Dora naradziła się z Romanem, by znaleźć taki sposób pozbycia się Albina, który nie narazi jej na gniew Konklawe.

Przybyła wilcza eskorta Dory i wilki, które poprosiła o chronienie wampirów. Olaf przyznał jej personalnego ochroniarza - nieprzyjemnego Varga. Z Vargiem przybył także poznaczony bliznami wilk Bjorn. Okazało się też, że Eryk umawia się z adoptowaną córką Olafa - Szelmą. Dora poszła nad morze, aby podładować wykończoną energię, gdzie zaczepił ją Varg, ale wiedźma znokautowała go energią. Bjorn, który przybył zaraz po nim wypytał wiedźmę jak została Alfą wlków Trójprzymierza. Gdy wilki dotarły do Trumny w zaułku, w którym wcześniej zaatakowano Dorę wiedźma znalazła skatowanego Sebastiana. Chciała mu pomóc mocą Alfy, ale ta do niej nie przyszła. Wezwała więc swoją babkę, Faoiliarnę, która przypomniała jej o zobowiązaniach wobec stada. Dora złożyła przysięgę krwi, odzyskała moc Alfy za jej pomocą wymusiła na młodym wilku przemianę i odesłała do Sanktuarium pod opiekę Jemioły. To wszystko odbyło się na oczach Mirona, który uznał to za kolejny objaw nieuleczalnego mesjanizmu narzeczonej i obwieścił jej, że potrzebuje przestrzeni, a następnie się ulotnił do piekła.

Dora udała się do Lunaparu. Varg zachowywał się nieznośnie, a Olaf nie chciał mówić o problemach. W końcu opowiedział, jak stracił swe drugie stado - gdy jego ówczesna małżonka, Anna, zdradziła go wprowadzając wilki z innego stada.

Dora ułożyła plan, w którym miała ocenić reakcję wilków z Lukoi na fakt, że nie zginęła. Aby zebrać wszystkie wilki w jednym miejscu poradziła Olafowi, by ogłosił, że będzie impreza z okazji zaręczyn. Gdy tylko Alfa to powiedział młoda kobieta, Inge, która zajmowała się szczeniakami w poprzednim stadzie Olafa wyszła. Dora domyśliła się, że wilczyca kocha Olafa, więc poszła do niej i przymusiła ją do przyznania tego. Obiecała jej pomóc zdobyć serce Alfy. Inge potwierdziła podejrzenia wiedźmy o istnieniu watahy wilczyc wewnątrz stada. Po takim potraktowaniu sprawy Varg nieco rozluźnił się w towarzystwie Dory.

Dora wróciła do Trumny, dokąd Kaden, w próbie poprawy nastroju, zaprosił Henia. Niedługo później zadzwonił Graba z informacją, że znaleźli dom, w którym może ukrywać się Albin. Joachim zaczął naciskać Dorę, aby skonsumowała relację z nim chocby ze względu na trzecią wymianę krwi, ale Dora odmówiła.

Wiedźma wraz z wilkami pod osłoną dnia wkradła się do domu, w którym miał ukrywać się Albin, ale wampira nie było. Dora pozostawiła zaklęcie iluzji w kształcie chmary motyli. Kiedy wyszła dostała informację o tym, że w Trumnie dwa kolejne wampiry próbowały wyjść na słońce, zaś w Sanktuarium Sebastian przemienił się, mimo, że było za wcześnie. Śledzona czujnym spojrzeniem Varga Dora pojechała do młodego wilczka.

Sebastian bardzo chciał przekazać Dorze, że bunt wszczęły Mara i Kara. Pomimo, że młody wilk był submisywny, to postawił się im w obronie Dory. Bjorn podał Dorze personalia wilczyc, a wiedźma skorzystała ze znajomości z byłej pracy - Dominiki Karwan - by dowiedzieć się jakie kartoteki zgromadziły buntowniczki. Następnie udała się do Trumny, gdzie z dużym wysiłkiem zdjęła urok z Igora i Adriana. Nadszedł czas na spoczynek, poprosiła więc Kadena by pokazał jej kwatery wilków. Okazało się, że Gajusz przydzielił im nocleg w lochu, w którym wcześniej przetrzymywał Joachima i Wawrzyńca. Zagniewana wiedźma powiedziała, że zostanie tam z nimi. Gajusz przybył do niej i po krótkiej kłótni przeprosił, przydzielając wilkom kwaterę po drugiej stronie korytarza.

Dorę obudził zapach śniadania, co zdziwiło ją, gdyż Joshua spał przy niej. Okazało się, że to Baal pojawił się, by jajecznicą pocieszyć Dorę. Powiedział jej także, że oficjalnie stara się o jej ręke w Piekle, aby Miron był zazdrosny i się opamiętał. Dla pocieszenia podał także wiedźmie imię Asa. Gdy Karmazynowy Książe ulotnił się Dora musiała wytłumaczyć Joshui kto ich odwiedził, więc przyznała się do przyjaźni z Baalem.

Aby rozwikłać problem w Lukoi Dora porozmawiała z Szelmą, która potwierdziła istnienie wewnętrznej watahy wilczyc. Dora pojechała do siedziby wilków i poszła do dzieci, między innymi małej Zosi. Zauważyła też Jolę, wilczycę, która zachowywała się dziwnie. Gdy Dora powołała się na Sebastiana dziewczyna zgodziłą się pomóc i sprowadziła młodzież, którą zbuntowane wilczyce zmuszały do czynów niezgodnych z nowymi zasadami watahy. Jeden z chłopaków wyciągnął pistolet, a wtedy Dora poraziła obecnych mocą Alfy, z lekkim zdumieniem zauważając, że nie zadziałała ona na Inge.

Gdy tylko wilki dowiedziały się gdzie przebywa Albin Dora zasiadła z nimi do planowania. Teresa i Kaden zgłosili się do niej, by poprosić, by przejęła ich w razie, gdyby Gajusza zabrakło. Dora sprawdziła stan mistrza wampirów. Urok, który rzucił na niego Albin, przejmował nad nim kontrolę i drenował go ponad siły, a zatem wiedźma zdecydowała się go usunąć. Był to bardzo silny urok, wiec udało jej się dopiero gdy wspomogły ją muniny wilków, które przygotowywały się na szturmowanie rezydencji Albna

Joshua odwiedził piekło i wrócił przed tym, jak wiedźma zakradła sie wraz z Vargiem do siedziby Albina. Varg zaczął się dobierać do wiedźmy, gdy schowali się w schowku przed renfieldami Albina. Dora znalazła trumnę starego wampira i zostawiła iluzję róż, a następnie znalazła jego laboratorium, w którym były komponenty do uroków. Namieszała też nieco w magicznej formule. Gdy Dora wróciła do Trumny czekała na nią Eleonora. Wiedźma kupiła sobie trochę czasu wymawiając się koniecznością przebrania i szybko skonsultowała z Gajuszem przez Kadena i Teresę.

Eleonora zdziwiła się i zdenerwowała, na osobności przyznała wiedźmie, że chciała usadzić ją na tronie Gajusza. Wiedźma nie zgodziła się. Postanowiła wysłać Albinowi zaproszenie do Trumny - pozostała jednak kwestia jak to zrobić. Z pomocą przyszła Szelma, która jednak wymogła na Dorze przysługę. Kotka dostarczyła zaproszenie wampirowi a następnie ujawniła swoją prośbę Dorze - chciała, by wiedźma przyjęła Eryka jako swojego syna, by Olaf nie mógł dalej odmawiać jej możliwości wyjścia za wampira.

Przyszedł czas na spotkanie wampirów, na którym zjawili się Eleonora, Emeryk, Albin, Kamuk, Teresa, Dora, Joachim i Joshua. Wiedźma nastraszyła wampira, po czym ujawniła, że Gajusz żyje. Gdy mistrz wampirów dołączył, teatralnie spóźniony, Albin musiał uznać, że został pokonany. Po całym zajściu Gajusz spotkał się z Dorą i podziękował jej, chociaż zupelnie nie rozumiał jak Dora mogła odrzucić propozycję Eleonory. Dora poprosiła o przekazanie jej Eryka oraz obietnicę, że jeśli Teresa będzie chciała przejść do jej rodziny, to Gajusz nie będzie jej tego utrudniał.

Wiedźma pojechała do Lukoi i obwieściła Olafowi o najnowszej adopcji. Olaf nie był zachwycony, ale siłą rzeczy musiał się zgodzić. Następnie Dora udowodniła mu, że jest zakochany w Inge i odesłała go do niej. Poszła ćwiczyć na salę treningową, gdzie miała kolejne spięcie z Vargiem. Gdy poszła spać przyszła do niej Zosia, która bała się, bo Pięść bił jej matkę. Dora postawiła mu ultimatum i otrzeźwiła go.

Na wieczornej uroczystości Olaf i Dora ogłosili zaręczyny Szelmy i Eryka, a następnie aresztowali zbuntowane wilczyce. Kara wyzwała Dorę na pojedynek. Pomimo zarzutów, które sugerowały natychmiastową karę Dora zgodziła się i zaprezentowała swoje umiejętności z łatwością pokonując wilczycę Po pojedynku odeszła od kręgu, a Kara rzuciła się na nią, jednak wiedźma miała już doświadczenie z pojedynku z Rafaelem, wiec zabiła buntowniczkę. Pozostałe buntowniczki zostały skazane na wygnanie.

Jako że impreza przerodziła się w festiwal miłości, Dora, będąc zmęczona brakiem Mirona i swoją sytuacją, poszła do lasu, gdzie spotkała Varga, który wycelował z broni w jej kierunku i strzelił. Okazało się, że wiedźma była śledzona przez Marę, która chciała zemścić się na niej za śmierć siostry. Dora spytała wilka o powód wszystkich spięć, a on uświadomił ją, że ich muniny się sparowały. Oboje wrócili do ogniska, gdzie Dora ze zdziwieniem stwierdziła, że Joshua podejrzewał to przez cały czas.

Gdy tylko Dora wyjechała z Trójprzymierza zobaczyła kilka nieodebranych połączeń od Moniki. Wiedźma domyśliła się, że chodziło o coś związanego z Mają, więc natychmiast pojechali z aniołem do nich. Krzysiek powiedział jej, ze mała od jakiegoś czasu miała sny o "pani wilk", która chciała zabić Dorę. Wiedźma odkryła, że mała ma talent magiczny. Uspokoiła rodziców, obiecując, że przyśle do nich Katarzynę.

Joshua podrzucił Dorę do domu, by mogła się przebrać zanim pójdzie do piekła wbić trochę rozumu do łowy Mironowi, ale okazało się, że diabeł już tam jest i czekał na nią. Joshua postanowił spędzić duużo czasu w szkole u Nisima.

Wprowadzone wątki

  • Eryk staje się częścią rodziny wampirów Dory
  • Inge okazuje się być Omegą i zostaje Betą wilków w Gdyni
  • Albin ma ciężki zatarg z Dorą
  • Eleonora próbuje osadzić Dorę na wampirzym tronie
  • Baal obwieszcza w piekle, że stara się o rękę Dory
  • Baal podaje Dorze imię Asa

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki