Fandom

Złodziej Dusz

125stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Złodziej Dusz to pierwszy tom heksalogii o Dorze Wilk.

Muzycznym motywem przewodnim książki jest utwór "Break on Through (To The Other Side)" zespołu The Doors

Opis wydawniczy

Oto Dora Wilk – policjantka i wiedźma w jednym. Do obu stron osobowości podchodzi śmiertelnie poważnie, przez co ma ręce pełne roboty i podwójną porcję kłopotów.

W Toruniu w dziwnych okolicznościach ginie staruszka. W alternatywnych miastach giną magiczni i to Dorę wybrano, by rozwikłała zagadkę.

Razem z ekipą do zadań specjalnych: aniołem i diabłem wkracza do akcji. Jedno jest pewne – nie będzie grać zgodnie z regułami. Stado nadprzyrodzonych, morderstwa i śledztwo – to zdecydowanie nie jest kolejne love story.

Streszczenie

Dora Wilk, policjantka i wiedźma dostała sprawę Pauliny Kozanek. Ma problemy z prokuratorem Żamłodą, który naciska, by została zawieszona. Tego samego wieczora wiedźma została zaatakowana przez kogoś, kto uprowadził jej przyjaciółkę - nekromantkę Katię. Zaraz po przebudzeniu poszła przez Bramę do Thornu - alternatywnego Torunia, a stamtąd prosto do Szatańskiego Pierwiosnka - przybytku prowadzonego przez czarta Leona, gdzie czekali na nią przyjaciel, diabeł Miron i jego przyjaciel anioł Joshua. Dora dostała informację o tym, że jest wzywana przez Starszyznę Thornu, a Joshua - przed anielską radę.

Dora spotkała się ze Starszyzną Thornu. Jak się okazało, jej przyjaciółka Katia nie była jedyną porwaną (zniknął także Jędrzej - wilk ze stada Brunona, wampir Victor z gniazda Romana, strzyga Jola, znana Leonowi mała viccanka, oraz wiedźma płodności Marianna). Dostała glejty, które upoważniły ją do wycieczki do Trójprzymierza jako przedstawicielki Starszyzny Thornu i obdarzyły ochroną. Gdy wrócili do Szatańskiego Pierwiosnka okazało się, że Joshua miał problemy, gdyż nie chce przejąć anielskich obowiązków. Dostał zatem pierwszy przydział - nastoletnią samobójczynie i zaledwie 36 godzin, by przekonać ją do zmiany zdania. 

Dora wróciła do Torunia i przesłuchiwała świadków w sprawie pani Kozanek. Jak się okazało, starsza pani miała bardzo wielu wrogów, gdyż była absolutnie nie do zniesienia. Dora także musiała iść na przesłuchanie, tym razem z oskarżającym ją Żamłodą i została zawieszona. 

Kaspian, przedstawiciel głowy Starszyzny Thornu - Katarzyny, przekazał Dorze glejty oraz runę Druisaz. Dostali także kierowcę, wilka Stefana. Stefan zawiózł Dorę i Mirona do Trójprzymierza, gdzie kolejno odwiedzili Trumnę - lokal wampirów, i siedzibę gniazda Gajusza w Gdańsku, Czarny Płomień - knajpę wilków w Gdyni i Gorzkie Gody - klub nadnaturalnych w Sopocie, którym przewodzi Julianna. Dora dowiedziała się, że z gniazda Gajusza zaginęły dwa wampiry (Wawrzyniec i Joachim), ze stada wilków z Gdyni trzech zmiennokształtnych (Manny, Rocky i Pięść), a z Sopotu czworo nadnaturalnych (Uzdrowicielka Jemioła, wiedźma Kama, viccanin Szczepan oraz szyszymora Bola). 

Po wszystkim Dora byłą tak wydrenowana, że mogła tylko udać się na plażę, by podładowała ją moc morza i Północnego Wiatru. Towarzyszył jej Miron, co nieomal doprowadziło do zawiązanego wcześniej postanowienia, ze są zbyt dobrymi przyjaciółmi, by z sobą sypiać. 

Następnego dnia udali się do Torunia, zaś potem do Thornu. Joshua miał kłopoty - jego podopieczna nie chciała wracać na ziemię, ale dzięki przekonującej rozmowie z Dorą w łazience postanowiła zmienić zdanie. W zamian za pomoc Dora poprosiła Joshuę o użycie jego anielskiego uspokajania w rozmowie z Luizą, młodą chochliczką, której udało się zbiec porywaczowi. 

Na posterunku w Toruniu okazało się, że Żamłoda rozsiewa plotki o Dorze i o tym, jakoby sypiała ze wszystkimi ze swojego wydziału. Dora obróciła jego broń przeciw niemu, bo pomówienia, zniesławienie i śledzenie jej życia poza godzinami pracy to przestępstwa. Po wszystkim wróciła do Thornu, gdzie czekali już Miron i Joshua. Razem odnaleźli chochliczkę, a ta podała im opis porywacza i numer rejestracyjny jego samochodu, co było ważną informacją, biorąc pod uwagę znajomości Dory w drogówce.

Porywacz znów zaatakował kiedy przenosili Luzię z jej domu do samochodu by zawieźć ją do Sanktuarium, celując tym razem w postronnych i śmiertelników. Tej nocy Dora stałą się ofiarą niezwykle brutalnego i nieomal śmiertelnego napadu dreamsnatchera i zaklęcia torturującego . Uratowali ją Miron i Joshua, najpierw budząc, a potem ogrzewając własnymi ciałami aż do świtu.

Burzliwa noc nie pozostałą bez skutków. Kiedy anioł i diabeł jeszcze smacznie spali Dorę odwiedził sam archanioł Gabriel, któremu wiedźma oświadczyła, że Joshua z nią nie uprawiał seksu, ale ratował jej życie, jak na Anioła Stróża przystało. Chwilę po wyjściu Gabriela przybyły anioły zabrać Joshuę przed Trybunał Rady Archanielskiej. Niedługo później mieszkanie napadły wilki.

Dora pozostała w mieszkaniu do przyjazdu policji i dała kolegom z posterunku spisać zeznanie. Nie obeszło się bez komentarzy na temat pięknego Mirona. Wiedźma przeniosła się do Thornu i spała u Mirona. Następnego dnia, w Toruniu, dostała od Krzyśka, przyjaciela z drogówki, namiary na właściciela samochodu - był nim Władysław Wrzosowski, którego, dzięki kontaktowi z Julianną, zidentyfikowała jako Vlada, czarownika, który został pozbawiony mocy za stalking i napastowanie młodej wiedźmy w Trójprzymierzu, jakieś dwadzieścia lat wcześniej.

Dora wraz z Mironem udali się na rekonesans na Rudak, gdzie znaleźli dowody na to, że Vlad miesza systemy magii nadnaturalnej i judeochrześcijańskiej - zaklęcie dezorientujące oraz poświęcony krzyż. Gdy dotarli do jego domu porywacz właśnie wyjeżdżał, więc włamali się do środka, gdzie znaleźli torturowane ofiary oraz wampira Victora, który okazał się być wspólnikiem Vlada. Dora zabiła go wyrywając mu serce. W tym jednak momencie wrócił Vlad.

Konfrontacja Vlada z Dorą była niezwykle ciężka dla wiedźmy. Porywacz dysponował zgromadzoną mocą swoich ofiar, miał także obsesję na punkcie Teodory. Dora zaatakowała go i odciągała jego uwagę, gdy Miron ratował Katię, ale Vlad wykorzystał chwilę nieuwagi, by zamknąć ich wewnątrz swej piwnicy. Dora usypała krąg ochronny. Gdy na pomoc przybyła Katarzyna Vlad powalił ją i zaczął drenować, a Dora wysłała Boreasza, ducha wiatru północnego, przed Trybunał Anielski, skąd przybył jej Anioł Stróż, Joshua, z mieczem Archanioła Michała i w pełni majestatu pokonał Vlada. Cała zgromadzona przez porywacza energia wlała sie w Dorę.

Wiedźma oddała moc wszystkim, których znalazła na miejscu, nie mogła jednak oddać mocy zabitym. Dora wróciła z Mironem do domu, lecz jej obrażenia były niezwykle ciężkie. Trafiła do sanktuarium, gdzie uleczyła ją Jemioła, a zaraz od niej - przed oblicze Starszyzny. Przedstawiciele Starszyzny Thornu uznali jej zasługi, zaś Katarzyna poinformowała ją, że jej śmiertelne ciało umarło.

Dora udała się do Magicznego Pierwiosnka, gdzie Joshua opowiedział o tym jak wyglądała historia z jego strony i poinformował ją, że został jej oficjalnym Aniołem Stróżem. Anioł wyznał, że się w niej zakochał i wymienili pocałunek. Tymczasem przy barze Miron przeżywał oblężenie ze strony dziwnie zachowującej się kobiety. Dora poprosiła Drakę, bramkarza, by sprawdził ją. Okazała się być nasłaną przez Rafaela anielicą.

Dora wraca do Torunia by odebrać swą odznakę i przeprosiny Żamłody, oraz pomóc rozwikłać do końca zagadkę zabicia pani Kozanek, wyciągając zeznanie ze sprawczyni. Następnie, wiedząc, że nie uda jej się już utrzymać nadnaturalnego dziedzictwa w sekrecie, złożyła wypowiedzenie. W korytarzu spotkała Żukrowskiego, a sprowokowana chwyciła go za rękę i doznała pierwszej wizji przeszłości, dzięki której udało jej się zidentyfikować wszystkie jego ofiary. Zostawiła dane Witkacowi i Żamłodzie.

Gdy Witkacy zobaczył jej wizję wyznał jej, że jest nadnaturalnym i od 35 lat ukrywa swoją naturę nie wiedząc kim jest. Dora obiecała pomoc.

Wiedźma pojechała zobaczyć się z Mironem i Joshuą i zabrała ich na zasłużony piknik do parku, a następnie poinformowała o nowym mieszkaniu w Thornie, a gdy już tam dotarli - zaproponowała im, by zamieszkali wraz z nią.

Na zakończenie wiedźma udała się na imprezę pożegnalną, na której powiedziała Witkacowi o tym, że jest szamanem, czego dowiedziała się od swej byłej nauczycielki magii, Darni. W knajpie spotkała także słowiańskiego bożka, Gwidona.

Wprowadzone wątki

  • Dora odchodzi z policji w Toruniu i zakłada agencję detektywistyczną w Thornie
  • Dora przejmuje energię ofiar Vlada, a te, których nie oddaje zasilają i wzmacniają jej dary.
  • Śmiertelne ciało Dory umiera
  • Rafael nie lubi Joshui i próbuje mu zaszkodzić
  • Joshua staje się Aniołem Stróżem Dory

Galeria okładek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki