FANDOM

Trzeci tom heksalogii o Dorze Wilk

Muzycznym motywem przewodnim tomu jest utwór "Heaven Can Wait" zespołu Iron Maiden

Opis wydawniczy

Boże Narodzenie nie cieszy jak dawniej, kiedy nad głową wisi ci archanielski miecz, niestabilny emocjonalnie diabeł i zakontraktowana zabójczyni. W dodatku nadchodzi rewolucja, od której wyniku zależy zbyt wiele, by nie spróbować interwencji...

Na załamania przyjdzie czas, gdy opadnie bitewny pył. 

Dora Wilk robi co musi i nie zamierza pokornie czekać, aż wypełnią się boskie wyroki. Czas wyciągnąć miecz i rozciągnąć kilka mięśni, bo jeden pierzasty tyłek jest wart przetrzepania. A wściekłej wiedźmy nie powstrzyma nawet Abaddon.

Streszczenie

Ostatnie dni Dory Wilk nie były proste. Przeżyła atak wszetecznicy Jezebel, opłakiwanie śmierci Mirona, oraz nieoczekiwany ratunek w postaci zawiązania pierwszego w historii międzygatunkowego Triumwiratu. Pod jej domem rozpaliła się linia magiczna, akurat wtedy, kiedy wiedźmie trzeba było dyskrecji. Żegnana przez Leona, Katarzynę, Romana, Michała, Lucyfera i Gabriela Dora wraz z chłopakami udaje się na wieś, do domu, w którym mieszkała jej ukochana babcia.

Jeśli Dora oczekiwała spokoju, to się przeliczyła. Najpierw przyszło jej zmierzyć się ze wścibską sąsiadką, Zosią, potem z walką o wilczą dominację z Mironem. Następnej nocy wiedźma niemal rzuciła się na szyję Joshuy, gdy obudził się w niej wampirzy głód, który udało jej się ugasić z pomocą Joachima. Miron w wybuchach mocy piekielnika poczuł się zazdrosny. Na spacerach Dora odkryła, że mieszkająca od mostkiem dziewczynka Nana nie była wymyślona, podobnie jak złodziejskie Szwindle. Gdy przyszło jej zmierzyć się z kolejnymi humorami Mirona postanowiła urządzić sobie salę treningową w stodole, gdzie ze zdziwieniem odkrywała nowe moce swojego zmienionego triumwiratem ciała.

Spokój wysiłku treningowego nie trwał długo. Do Dory przybył Lucyfer i Gabriel z Nathanielem - zaginionym synem Sary i Ariego. Poprosili Dorę o utrzymanie tego w sekrecie. Miron zrobił Dorze scenę zazdrości. Gabriel powiedział wiedźmie o wizji, którą miał archanioł Michał - że zginie w pojedynku na anielskie miecze - i poradził jej, by zaczęła ćwiczyć walkę na miecze.

W nocy Dorę i Joshuę obudził hałas robiony przez ducha prapradziadka wiedźmy - Teofila - ducha, który był odpowiedzialny za jej ratunek, gdy w wieku piętnastu lat popełniła samobójstwo i wylądowała w piekle. Okazało się, iż Miron objawił moce pyra, które spowodowały, że przez sen zajął się ogniem. Przestraszony Miron powiedział Dorze, że odchodzi, ale wiedźma zdecydowanie odmówiła.

Następnego dnia Dora ćwiczyła walkę z Mironem, zaczęła uczyć Nathaniela samoobrony. Joshua i Miron zmusili ją, by opowiedziała, dlaczego tak bolesny był dla niej powrót do tego domu, a Dora wyznała, że spóźniła się i nie zdążyła pożegnać się z umierającą babcią, ani przybyć na jej pogrzeb.

Wiedźma wysłała chłopaków po zakupy i została z Natanielem, ćwicząc, kiedy przybył Abaddon. Dora poraziła go magią, jak się okazało magią miłości, która zareagowała na pustkę w sercu anioła. Dora rozbroiła anioła, nie zgodziła się go zabić i pokazała mu wspomnienie jego matki. Zyskała sympatię Abaddona i zaczęła zwracać się do niego po imieniu - Azjel.

Gdy Dora opuściła Azjela i poszła zdjąć urok z Nathaniela odkryła, że chłopak nie spał od czasu wyciągnięcia z ośrodka. Wiedźma złożyła przysięgę krwi, że uwolni dzieci. Gdy Joshua i Miron wrócili Dora opowiedziała im o wizycie. Dopiero wieczorem wiedźma zorientowała się, że jest noc przesilenia zimowego.

Dora wyszła napromienić się światłem księżycowym i objawiła się w pełni majestatu, a także przebudziła uśpioną od wielu lat linię pod domkiem. Zrozumiała, że przemiana dobiegła końca. Dzięki temu tym razem nie obudziła się następnego dnia z uczuciem, że miała ważny sen, ale przyśniła Boginię, która obwieściła jej, że w ich Triumwiracie Miron jest pięścią, Joshua sercem, a ona głową, i że przeznaczeni są by utrzymać równowagę. Bogini obdarzyła także Dorę runą wunio. Zaraz po tym Dora wyśniła proroczy sen o przewrocie w piekle i napadzie na Lucyfera. Ugryzła się w policzek, by się obudzić i zadzwoniła - najpierw do Luca, by go ostrzec, a potem do Leona, by poprosić go o pomoc dla Lucyfera. Gdy zapadła w sen przyśniła jej się sypialnia Baala, a w niej Karmazynowy Książę, który najpierw kochał się z piękną kobietą, a potem został przez nią zdradzony i zabity.

Gdy wiedźma przebudziła się pobiegła na łąkę i wezwała Baala używając standardowej inkantacji wezwania istot magicznych. Zaślepione bóstwo-demon niemal ją zabiło, zwłaszcza, że od kiedy zawiązała triumwirat zapach jej aury się zmienił. Gdy jednak odkrył, że to Dora, wysłuchał jej. Na koniec dał jej obsydianową obrączkę, za pomocą której mogła go wzywać w dowolnym momencie.

Gdy Dora wróciła do domku Joshua i Miron zaczęli robić jej problemy za to, że zadaje się z Karmazynowym Księciem. Dora udała się na obchód wraz z Natanielem i zobaczyła czerwoną szmatkę, stanowisko snajperskie, a na nim - papierek po gumie do żucia. Wiedźma zdecydowała zająć się problemem wraz z Mironem, zostawiając Joshuę na straży pisklaka.

Okazało się, że eks-dziewczyna Dory, obecnie najemniczka - Nikita - wraz ze swoją drużyną złożoną z dwóch wilków, wróża i jastrzębia podjęła zlecenie zabicia aniołów. Dora zdominowała szczeniaka Sebastiana i zabiła starszego wilka, a Miron wziął na siebie wróża i jastrzębia. Gdy wrócili do domku Nikita trzymała Joshuę na muszce - i vice versa. Dora powołała się na przysięgę krwi, którą Nikita złożyła w przeszłości, zobowiązując ją do przerwania zadania. Najemniczka nie wiedziała, kto ją wynajął.

Dora wraz z Joshuą, Mironem i Nathanielem pojechali do Thornu, a za nimi samochód z Nikitą i Sebastianem. Dora opowiedziała chłopakom historię najemniczki. Gdy dotarli do Thornu wiedźma przyjęła szczeniaka do stada oddając go pod opiekę Olafowi, zaś Nikitę zobowiązała do tego, by wypełniła dla niej zadanie, o którym niebawem jej opowie. Na progu domu Dory czekał na nią testament Leona i bardzo wściekłą Braga, którą wiedźma odrzuciła. Grubo po północy przybył i sam czart.

Leon opowiedział o walce w piekle, na Krwawym Polu, gdzie przewodniczący buntu - Aryman, Belial, Dumma i Bersek niemal pokonali piekielników i upadłych z pomocą smoka Azhi Dahaka, jednak w ostatniej chwili przybył Baal z pozdrowieniami od wiedźmy i ... odsieczą.

Przy kolacji Gabe powiedział Dorze o nakazie aresztowania. Miron udał się do piekła dowiedzieć się co z Lucem, a Dora miała w sypialni nieoczekiwanego gościa - Baala, który przybył podziękować jej za uratowanie przed zdradą.

Baal przysyła do Dory demonicę Ranazi-Urque, która podaje jej namiar na nephilima Nisima, jednoosobową agencję wywiadowczą, który ściągnął Dorę do Nieba w Toruniu. Opowiedział jej, że jest synem Rafaela i że ich nici życiowe są splecione, co pokrzyżowało plany Dory. Wiedźma poprosiła nephilima o pomoc w uwolnieniu dzieci z ośrodka.

W Szatańskim Pierwiosnku Leon dał Dorze spóźniony prezent na przesilenie zimowe - miecz z anielskiej stali, jaką walczą upadli aniołowie, z jej imieniem. Poradził jej także udać się poćwiczyć do Otchłani, która znajdowała się w Czarcim Zaułku. Dora ćwiczyła z Mironem, ale poprosiła demony o pomoc. Najpierw odmówiły, mówiąc, że Baal oznaczył ją jako swoją sojuszniczkę, ale w końcu namówiony przez Dorę As zabrał się za nauczanie wiedźmy, co skończyło się u niej fantazjowaniem na temat różowego tiulu i poniżenia demona.

Gdy wiedźma wróciła do domu zastała tam Lucyfera. Wzięła prysznic, do którego wkradł się także Miron, gdy jednak z niego wyszła musiała wrócić do rzeczywistości - Gabriel przyniósł wieści, że nakaz aresztowania został wydany na drugiego stycznia, a zatem zostało niewiele czasu na przygotowania i uratowanie dzieci z ośrodka.

Dora przywołała czekającego po drugiej stronie ulicy Nisima i zmęczona utrzymywaniem sekretów opisała, że Lucyfer jest dziadkiem Mirona i Nathaniela, Gabriel dziadkiem Joshui i Nathaniela, zaś Nataniel siostrzeńcem Nisima. Pozostawiła ich z zawiłościami drzewa genealogicznego a sama poszła spać z butelką wina.

Nisim naradził się z Dorą. Po dwóch dniach treningów i planowania grupa uderzeniowa w postaci Mirona, Nikity, Sebastiana, zmiennokształtnego zwiadowcy i wróża, prawdopodobnie druida oraz ratunkowa w osobach Dory, Joshui, Nisima i uzdrowicielki Róży ruszyli na szkołę pod Ciechocinkiem. Grupom udało się sprawnie unieszkodliwić strażników, kiedy wróż poinformował o wizji Tronów. Dora zarządziła ewakuację. Okazało się, że w środku pozostał Miron, ale kiedy wiedźma chciała po niego ruszyć Nikita ogłuszyła ją.

Gdy Dora obudziła się zobaczyła, jak Trony zalewają ośrodek ogniem. Informacje jakoby Rafael zamówił ładunki plastiku, by wysadzić ośrodek następnego dnia były tylko pułapką. Wiedźma rzuciła się, by ratować Mirona z płomieni, ale Nikita unieszkodliwiła ją strzałką usypiającą, która jednak okazała się dla Dory trująca. Mirona uratował się z ognia dzięki swoim zdolnościom pyra.

Po uratowaniu piskląt Dora przespała dobę. Zwolniła Nikitę z przysięgi, a potem odwiedziła pisklęta, poznając kilkoro z nich. W Sylwestra świętowała w Szatańskim Pierwiosnku.

Anielski patrol przybył po nią zaraz po północy i osadzili ją w areszcie. Jeszcze tej samej nocy do Dory dostał się zamachowiec, ale ponieważ nie została dobrze przeszukana miała przy sobie nóż, którym zdołała się obronić. Ruszyła przed Trybunał.

Zgodnie z opracowanym wraz z archaniołem Michałem planem Dora poprosiła Rajzela o Sąd Ostateczny i możliwość przedstawienia zarzutów przeciw Rafaelowi gdy go przejdzie. Pan Tajemnic zgodził się, a następnie przebadał umysł Dory, co skończyło się obustronnym poznaniem tajemnic. Wiedźma przeszła Sąd, ale została zaatakowana prze Rafaela, którego spoliczkowała. Obrączka od Baala skaleczyła go, a że Dora utoczyła archaniołowi krwi ten miał prawo wyzwać ją na pojedynek.

Archanioł Michał musiał zgodzić się na ten pojedynek. Rafael wybrał sztylety, na co wiedźma się zgodziła, ale postawiła warunek, by był do pierwszej kropli krwi. Gdy krąg zamknął się Rafael, po pierwszych ciosach, ujawnił pełnię majestatu i zamierzył się na Dorę mieczem, którym wcześniej Jezebel zaatakowała Mirona. Dora wyczuła zapach Rafaela. Wiedźma chciała użyć nowo otrzymanego od Leona miecza, ale miecze piekielników nie mogą być użyte w niebie. Na szczęście pojawił się Abaddon Azjel i rzucił jej swój miecz, co wywołało szok u widzów, którzy wiedzieli o klątwie, jaką jest obdarzony. Dora weszła w pełnię wiedźmiego majestatu i udało jej się zranić Rafaela w skrzydło. Pojedynek skończył się, lecz gdy Dora odrzuciła miecz Abaddonowi Rafael przeszył ją swoim mieczem.

W Joshui przebudziła się moc uzdrawiania. Zaczął leczyć wiedźmę, która nalegała, by nie zabijać Rafaela. Po zapachu i reakcji obrączki Baala rozpoznała, że coś jest z nim nie tak. W końcu żona Rafaela wyznała, że nie zawsze taki był i Dora rozpoznała oznaki opętania. Wiedźma wymogła na aniołach, że nie zabiją Rafaela, ale także pokazała im jego poczynania w sprawie piskląt i użytkowania Tronów i zażądała, by ufundowali szkołę dla nich.

Azjel wysunął wniosek o wotum nieufności wobec Rafaela i przekazanie władzy nad aniołami potęgi Michałowi. Gdy Dora z pomocą Mirona i Joshui wyszła ze zgromadzenia anioł Zniszczenia skradł jej całusa.

Zmęczona powolnym procesem Dora wymogła na chłopakach wizytę w Szatańskim Pierwiosnku. Niedługo po tym Baal znów odwiedził ją w sypialni, wyciągając informacje o pojedynku. Wieczorem Miron, Joshua, Dora, Gabriel, Lucyfer, Michał i Nathaniel jedzą razem kolacje i rozmawiają. Dora wysnuła teorię, że magiczne mieszańce czują zapachy istot, przez co mogłyby rozpoznać opętanie Rafaela.

Osiem dni po pojedynku Miron, Jemioła i Joshua ogłosili, że Dora może już normalnie funkcjonować, więc wiedźma odwiedza Szkołę Nisima i ogląda dzieciaki: Ester i Toni, bliźniaczki Rebekę i Rachelę, pół-wiedźmę Zuzię, pół-piekielnika Eliego, pół-zmiennokształtnego z arktycznym wilkiem Cypriana, Brama i Liama - prawie dorosłych już nephilimów, Isabele, czystej krwi anielicy, której rodzice upadli, Laoise (pół-piekielnicę, pyrkę) oraz Dawida i Daniela - półdiablęta.

Po powrocie ze szkoły Dora i Miron, przekonani, że nareszcie są razem i żaden anioł potęgi nie planuje wpaść z niezapowiedzianą wizytą, oddali się długo wyczekiwanym rozkoszom ciała. Po dokończeniu rundy pierwszej odkryli jednak, że Joshua był w mieszkaniu, a przez empatyczne połączenie miał więcej udziału w akcie, niż uznawał za przyzwoite. Miron doradził, by następnym razem anioł trzymał się jego mózgu, a wszystko będzie dobrze i cała trójka zasnęła, błogo jak zawsze.

Na wiosnę Dora zaplanowała udać się wraz z Joshuą, Natem i Mironem do domku babci świętować równonoc wiosenną, ale jakimś sposobem przerodziło się to w wielki wyjazd nie tylko z nimi ale z całą szkołą Nisima. Dora rozsądziła spór miedzy Szwindlami a Rebeką i Rachelą a następnie wzięła je i Zuzię do mostku, by zgodnie z wizją selkie przedstawić Nanie "skrzydlate dziewczynki".

W noc równonocy, gdy wszyscy radośnie pląsali przy ognisku Dora otrzymała telefon od Joachima, który poprosił ją o pomoc, gdyż wampiry umierają. Dora bez wahania obwieściła, że mu pomogą.

Wprowadzone wątki

  • Dora ma dobry kontakt z Azjelem i jego miecz przyjął ją jako potencjalną następczynię
  • Nisim ma siatkę wywiadowczą, a teraz także szkołę pełną półaniołów
  • Baal ewidentnie lubi Dorę i otacza ją opieką
  • Dora jest zła na Asa i chce od Baala jego imię

Więcej z Fandomu

Losowa wiki